تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش یک میلیون و ۲۰۰هزار قوطی شیر خشک رژیمی فقط در ۴ روز

فروش یک میلیون و ۲۰۰هزار قوطی شیر خشک رژیمی فقط در ۴ روز

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو گفت: اخیرا یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی شیر خشک رژیمی که از گمرک ترخیص و به شرکت‌های پخش منتقل شد، با خرید بی رویه در ۴ روز به اتمام رسید.

مهناز خانوی با اشاره به اینکه شیر خشک‌های متابولیک و رژیمی به دو دسته تقسیم می‌شوند، اظهار داشت: یک دسته از این شیر خشک‌ها به نوزادان بیماری تعلق می‌گیرد که توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص مرتبط ویزیت شده و پس از انجام آزمایشات و اثبات بیماری خاص، اطلاعات آن‌ها در سامانه حامی ثبت شده و شیر خشک مورد نیاز آن‌ها با پست به درب منازل ارسال و یا به داروخانه مشخصی در محدوده دسترسی آن‌ها تحویل داده می‌شود.

وی افزود: حدود ۱۰ هزار بیمار در این دسته قرار دارند که تقریبا شامل ۵ هزار بیمار آلرژیک و ۵ هزار بیمار متابولیک می‌شوند. از این ۵ هزار نفر حدود ۳ هزار نفر به دلیل تشخیص بیماری فنیل کتوری در سامانه ثبت نام شده اند و مابقی در دسته‌های دیگر بیماری‌های متابولیک قرار دارند.

مدیرکل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با بیان اینکه ماهانه حدود ۷۰ هزار قوطی شیر خشک از طریق سامانه حامی به صورت پستی و داروخانه‌ای به این بیماران توزیع می‌شود، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته نیاز چندین ماه آینده تامین شده است و برای تامین شیرخشک‌های رژیمی - متابولیک بیماران سامانه حامی برای ۱۰ ماه آینده برنامه ریزی، سفارش گذاری و تامین ارزی انجام شده است و هیچگونه کمبودی نداریم.


وی با تاکید بر اینکه شیر خشک‌های یارانه‌ای هیچگونه افزایش قیمتی برای مصرف کننده نداشته اند، عنوان کرد: در مورد شیر‌های رژیمی - متابولیک یارانه‌ای کمبودی وجود ندارد و تنها ممکن است یک برند خاص یا طعم خاصی موجود نباشد، اما برند دیگر و طعم دیگر برای همان بیماری به عنوان جایگزین موجود است.


خانوی در ادامه گفت: دسته دیگر، شیر‌های رژیمی هستند که به آن‌ها ارز رسمی تعلق می‌گیرد، اما مشمول یارانه دولتی نمی‌شوند، این شیر خشک‌ها معمولا در تمام داروخانه‌های شهری توزیع می‌شوند. سازمان غذا و دارو در گذشته تنها بر کیفیت، سلامت و ضرورت وجود فرآورده‌های وارداتی فوق نظارت داشته و تامین و میزان ارز تخصیصی آن‌ها را کنترل می‌کرد و نظارتی بر میزان مصرف آن نداشت، اما به منظور ایجاد دسترسی مناسب‌تر برای مصرف کننده با توجه به شرایط موجود بازار، موضوع نظارت و تجمیع آن‌ها مطرح شد.

وی با اشاره به مشکلات اخیر در مورد تامین این دسته از شیر خشک‌ها در بازار، خاطرنشان ساخت: در ماه‌های اخیر تغییر شرایط و قیمت ارز، اعمال بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های نظارتی بر فراورده‌هایی که ارز رسمی به آن‌ها تعلق می‌گیرد، در کنار تغییرات فرایند ترخیص گمرکی کالا‌های وارداتی، بر ورود به موقع این دسته از شیر خشک‌ها به داروخانه‌ها تاثیر داشت که پیرو پیگیری‌های مکرر صورت گرفته از سوی سازمان غذا و دارو و با همکاری نهاد‌های مرتبط، شیر خشک‌های مورد نیاز در حد کفایت تامین شده و توزیع آن‌ها نیز در سطح داروخانه‌ها آغاز شده است.

وی شرایط ویژه فوق را دلیل به وجود آمدن مشکلاتی در تامین به موقع این فرآورده‌ها دانست و گفت: یکی دیگر از مسائل اثر شلاقی بازار و خرید بیش از حد نیاز مصرف کنندگان بوده است، به طوری که در دوهفته گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار قوطی شیر خشک از یک برند خاص در یک روز از گمرک ترخیص و در سطح عرضه توزیع شد که در شرایط مشابه سال قبل پاسخگوی نیاز بیش از ۸ هفته بازار از برند مذکور بود، اما در کمتر از ۴ روز فراورده در بازار نایاب شد. همچنین بر اساس آمار گشایش‌های انجام شده و ترخیص‌های صورت گرفته در حال حاضر تخصیص ارز و واردات این محصولات ۳۳ درصد نسبت به زمان مشابه در سال گذشته بیشتر بوده است، در حالیکه دسترسی مردم نامناسب‌تر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است.

خانوی براساس گزارشات ارائه شده و بررسی‌های انجام شده سازمان غذا و دارو تصمیم گرفت برای نظارت بیشتر، دسترسی راحت‌تر مردم و جلوگیری از قاچاق معکوس فراورده ها، عرضه شیر خشک‌های رژیمی را در برا‌ی مدتی متمرکز کند.

وی در زمینه اجرای این فرایند از معاونت‌های غذا و دارو در هر استان و شرکت‌های پخش خواسته شد در هر شهر تعدادی داروخانه را برای توزیع شیر خشک‌ها به شرکته‌ای پخش معرفی کنند تا ضمن تسهیل دسترسی مردم به فرآورده ها، نظارت بیشتری روی توزیع داشته باشیم. این فرایند برای مدت کوتاهی ادامه خواهد داشت و به زودی با ایجاد پورتال ثبت فراورده به صورت آنلاین، توزیع در تمام داروخانه‌ها از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو خاطرنشان ساخت: درحال حاضر این دسته از شیر خشک‌ها با توجه به کد شناسه ۱۶ رقمی و ردیف تعرفه مشخص در بانک مرکزی و بانک‌های عامل، وزارت صنعت و معدن و گمرک معرفی و ثبت شده اند و مشکل خاصی در زمینه سفارش و ترخیص این فرآورده‌ها وجود ندارد.

وی در ادامه اظهار داشت: تمهیدات لازم برای تامین شیر خشک‌های رژیمی و متابولیک در سال جاری و آتی دیده شده و جای هیچگونه نگرانی در این زمینه نیست.

42237




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش یک میلیون و ۲۰۰هزار قوطی شیر خشک رژیمی فقط در ۴ روز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..