تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فراهم بودن شرایط کامل گردشگری در منطقه گلابر/ وقتی گیلانی ها در سد گلابر ماهیگیری می کنند

ساعت: 14:41 منتشر شده در مورخ: 1397/07/11 شناسه خبر: 1414893

در حال حاضر شرایط کامل گردشگری در منطقه نمونه گردشگری گلابر استان زنجان فراهم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا،گلابر روستایی زیبا و تاریخی با طبیعتی چشم نواز و دلچسب و سد زیبایش منتظر گردشگران و مسافران است تا اوج زیبایی و طروات طبیعت را به آنها هدیه کند.

روستای گلابر در ۵۲ کیلومتری سمت جنوبی زنجان واقع شده است. در این روستا آثاری از قلعه زیبایی در بالای کوه مشرف بر روستا دیده می­ شود.در دامنه غربی این ارتفاعات تل تاریخی مسجد گلابر واقع شده که مورد حفاری قرار گرفته و مجموعه بسیار ارزشمندی از دل خاک نمایان شده است.

۴۰ پله ساسانی، جزیره ای در وسط سد، منظره چشم نواز سد گلابر، مسجد قدیمی گلابر و طبیعت زیبای آن از چشم اندازهای این روستا محسوب می شود.

این مجموعه از یک مسجد و یک خانقاه تشکیل شده که احتمال دارد بقعه باشد. مسجد دارای پلان مربع نسبتا کوچکی است که دور تا دور آن تا ارتفاع ۱.۵ متری از سنگ تراورتن ساخته شده و بر روی آن اسماء جلاله و اسامی ائمه اطهار (ع) و نام حضرت فاطمه (س) همراه با نقوش اسلیمی حکاکی شده است.

سد گلابر نیز بزرگ ترین سد شهرستان ایجرود و در حال حاضر استان زنجان است و از نظر اقتصادی و کشاورزی اهمیت زیادی برای این منطقه دارد. این سد با اهداف تامین آب کشاورزی، صنایع و خدمات، افزایش تولیدات محصولات کشاورزی، صنایع جانبی و ایجاد شغل احداث شده است.

 سد مخزنی گلابر در استان زنجان در ۵۰ کیلومتری جنوب غربی شهرستان و ۳ کیلومتری روستای گلابر و بر روی رودخانه سجاس شهرستان ایجرود واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به انتخاب این روستا به عنوان روستای طرح گردشگری، اظهار داشت:شرایط کامل گردشگری در سد گلابر آماده شده است.

وی از امکان اسکان روزانه 200 نفر در منطقه گردشگری گلا‌بر خبرداد و بیان داشت: ظرفیت ماهیگیری در سد گلابر به گونه ای است که حتی از استان گیلان برای ماهیگیری به این منطقه مراجعه می‌کنند.

این مسئول فاصله شهر زنجان تا سد گلا‌بر را 47‌کیلومتر عنوان کرد و افزود: 72 هکتار زمین تملک شده برای ایجاد سایت گردشگری در اطراف سد ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طبیعت‌ اطراف سد گلا‌بر بی‌نظیر است،بیان داشت: باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود.

رحمتی اظهار داشت: سازمان میراث فرهنگی در راستای استفاده درست از ظرفیت های مهم سد گلابر برنامه ریزی لازم و مدون را تدوین کرده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

گفتنی است، سد گلابر به عنوان یکی از مناطق نمونه گردشگری مصوب استان زنجان است.

در این منطقه سه هکتار باغ مثمر درختان ایجاد شده است و محوطه سازی به وسعت هشت هکتار انجام شده است.

 در جوار روستای گلابر کمپ‌هایی برای استفاده گردشگران احداث شده است. کمپ گردشگری گلابر از سال 1386 احداث آن از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان زنجان آغاز شده است. این پروژه به دلیل احداث سد گلابر و سد مخزنی گلابر برای استراحت مسافرین احداث شده است.

در اجرای این پروژه، چشم‌انداز طبیعی و اثر تاریخی آق قلعه «چهل پله» مورد اهمیت بوده، ولی نبود سرمایه‌گذاران از مشکلاتی است که تکمیل این پروژه را به تعویق انداخته است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فراهم بودن شرایط کامل گردشگری در منطقه گلابر/ وقتی گیلانی ها در سد گلابر ماهیگیری می کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..