تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازار سرمایه مسیر عبور از بزنگاه تاریخی اقتصاد

صبح امروز (چهارشنبه ۱۱ شهریور)، کارگاه آموزشی آشنایی با بازار سرمایه به همت شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در دانشگاه شهید بهشتی کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در ابتدای این کارگاه آموزشی، مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس که خود دانش آموخته دانشگاه شهید بهشتی است در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت:  امروز  اقتصاد کشور در شرایط خاص تاریخی خود قرار دارد. اواخر دهه ۶۰ ابتدای دهه ۹۰ و اکنون سه مرحله مهم تاریخ اقتصاد کشور محسوب می شود که بنا به دلایل بین المللی و نه بنیادی در این مقاطع نرخ ارز تغییرات پربسامدی را تجربه کرد.

یاسر فلاح ادامه داد: در این میان افزایش دانش سرمایه گذاری و سطح سواد مالی که در کشور ما با استانداردهای بین المللی فاصله دارد می تواند بسیاری از مشکلات تاریخی اقتصاد کشور را مرتفع کند.

یاسر فلاح با اشاره به اینکه هرچند جامعه از حیث درجه تحصیلی و دانشگاهی از توسعه مطلوب برخوردار است اما سواد مالی از عمق لازم برخوردار نیست، گفت: این موضوع باعث شده امروز رفتارهای غیر صحیح اقتصادی را در جامعه شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس افزود: اقتصاد بانک محور و مبتنی بر بازار پول یکی از دلایل مهمی است که باعث شده امروز دانش مالی در کشور ما از عمق لازم برخوردار نباشد. همه ما از سنین کودکی با واژه ای تحت عنوان قلک آشنا می شویم و از این آموزه تا پایان عمر حفاظت میکنیم. این نوع نگرش اجازه نمی دهد تا ما ابزارهای مالی دیگر را در زیست اقتصادی به کار بگیریم  و از سرمایه گذاری خود منفعت کسب کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در حال حاضر اکثریت جامعه هنوز علاقه مند هستند در بانک ها سپرده گذاری کنند و همین موضوع رقابت بین بانک ها، افزایش نرخ سود بانکی و در نتیجه افزایش نقدینگی و افزایش تورم سالانه را رقم زده است.

یاسر فلاح راهکار عبور از این شرایط را هدایت نقدینگی به بازار سرمایه دانست و گفت: اگر اقتصادهای مهم دنیا را مطالعه کنیم خواهیم دید آنها به سمت اقتصاد بورس محور حرکت کرده اند. بر همین اساس باز طراحی اقتصاد کشور بر پایه بازار سرمایه راهکار عبور از بزنگاه فعلی اقتصاد کشور است.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی با تاکید بر اینکه هدایت اقتصاد در مسیر صحیح وظیفه ملی است و عبور از این پیچ تاریخی اقتصاد نه فقط وظیفه سازمان بورس و اوراق بهادار بلکه وظیفه بخش خصوصی و همه نهادهای حاکمیتی است، افزود: متاسفانه اکنون در فضای اقتصاد کشور نگاه جامعه به بازار سرمایه ابهام آلود است. بورس بخشی از اقتصاد است که تاریک مانده و نیاز داریم با همه توان به این بازار روشنایی ببخشیم.

تلاش برای بسط مفاهیم بازار سرمایه در دانشگاه

فلاح ادامه داد: شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس نیز با همین هدف که دانشجویان کشور سفیران بازار سرمایه در جامعه  باشند دانشگاه را مخاطب خود قرار داد. ما تلاش میکنیم مفاهیم بازار سرمایه و سرمایه گذاری در دانشگاه ها نهادینه شود. دانشجویان در آینده صاحب منصبان کشور می شوند و نهال بسط مفاهیم سرمایه گذاری در این گروه نخبه، در آینده بار خواهد داد.

مدیرعامل شرکت اطلاع رسانی خاطرنشان شد: بازار سرمایه کشور شفاف ترین بخش اقتصادی و نزدیک ترین بخش به اقتصاد اسلامی است و به سرمایه گذاران توصیه کرد با نگاه بلندمدت و دانش لازم به این بازار وارد شوند.

به گزارش (سنا)، معرفی ساختار بازار سرمایه و نهادهای مالی، روش های تامین مالی و پوشش ریسک، مکانیزم عملیاتی بازار سرمایه، آشنایی با روش های تحلیلی در معاملات از محورهای این کارگاه آموزشی است. این رویداد تخصصی که ویژه دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی است امروز ساعت ۱۷:۱۵ به کار خود پایان می دهد و به شرکت کنندگان گواهی حضور در کارگاه اهدا می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازار سرمایه مسیر عبور از بزنگاه تاریخی اقتصاد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..