تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اظهارات کارگردان «شعله‌ور» درباره ابتذال در سینما

نعمت اللهحمید نعمت‌الله کارگردان سینما، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ابتذال در آثار سینمایی گفت: به نظر می‌رسد تولید این نوع آثار به نیت فیلمساز بر می‌گردد؛ فردی فقط به خاطر پول و سود بیشتر این نوع آثار را می سازد و یک نفر دیگر به زعم خود برای شاد کردن مردم. البته قصدم دفاع از هیچ‌کدام نیست.

وی درباره ورود شوخی‌های جنسی به آثار سینمایی اظهار کرد: نه فیلم کمدی و نه مثلا شوخی‌های جنسی به ذات خود مبتذل نیستند؛ فیلمسازان بزرگی هم از این کار‌ها کرده‌اند، ولی خوب ساخته‌اند و دائم دستاورد‌های جدید داشته اند. وودی آلن هم از این کار‌ها استفاده می‌کند، اما فاخر. صنف ما مسئولیت سنگینی دارد با دیگر صنوفی که نگاه تجاری دارند، فرق می‌کند. بحث این نیست که مردم چه می‌خواهند و ما همان را بسازیم.  مهم این است که فیلمسازان و مسئولان چه فیلم‌هایی به مردم نشان داده و ذائقه آن‌ها را چگونه تربیت کرده اند.

وی تاکید کرد: ابتذال فقط به کمدی و شوخی های خاص محدود نمی‌شود؛ در هر حالت و شکلی ممکن است اتفاق بیفتد. اینکه کاری برای صلاح جامعه ساخته نشود و دنبال ساخت هر نوع کار، شوخی یا حرکت دست خورده، کلیشه و تکراری برویم به نظر من مبتذل است. معتقدم افرادی که سلیقه شان پرورش پیدا کرده و تربیت شده است، حتی برای خوشگذرانی هم دنبال هر نوع فیلمی نمی‌روند. اما خب چه می شود کرد؛ در شرایط غیر قابل پیش بینی هستیم. مثلا درباره فیلم «شعله ور» که غیرکمدی‌ است، توقع نداشتم خوب بفروشد.

وی در پایان تصریح کرد: متاسفانه در صنعت سینما افراد زیادی کار می‌کنند که شایسته این حرفه نیستند و جای آدم‌های شایسته خالی است. عرصه سینما و فیلمسازی دست آدم‌های نامحرم افتاده است. سینما آدم‌های جاه طلب و خلاق خودش را می‌خواهد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اظهارات کارگردان «شعله‌ور» درباره ابتذال در سینما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..