تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دستگاهی که قطره‌های آب را معلق نگه می‌دارد +فیلم

دستگاهی که قطره‌های آب را معلق نگه می‌دارد + فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امواج صوتی ، امواج مکانیکی طولی هستند. این فیزیک امواج می‌توانند در جامدات ، مایعات و گازها منتشر شوند. ذرات مادی منتقل کننده این فیزیک امواج ، در راستای انتشار موج نوسان می‌کنند. فیزیک امواج مکانیکی طولی در گستره وسیعی از بسامدها به وجود می‌آیند و در این میان بسامدهای فیزیک امواج صوتی در محدوده‌ای قرار گرفته‌اند که می‌توانند گوش و مغز انسان را برای شنیدن تحریک کنند. این محدوده تقریبا از 20 هرتز تا حدود 20000 هرتز است و گستره شنیده شدنی نامیده می‌شود. فیزیک امواج مکانیکی طولی را که بسامدشان زیر گستره شنیده شدنی باشد امواج فرو صوتی ، و آنهایی که بسامدشان بالای این گستره باشد ، امواج فراصوتی گویند.

دانشمندان دستگاه جالبی ساخته اند که شما با دیدن توانایی آن متعجب می‌شوید. قطرات آب در این دستگاه معلق می‌مانند. این دستگاه از امواج صوتی برای معلق نگه داشتن قطرات آب استفاده می‌کند. دستگاه "LeviZen" را روشن کنید و درجه دستگاه را به اندازه ای که می‌خواهید قرار دهید و قطره‌ی آب را روی دستگاه بریزید‌. حالا شاهد قطرات معلق آب درون دستگاه هستید. شما از هر مایع دیگر به جای آب نیز می‌توانید استفاده کنید.

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که این دستگاه چگونه کار می‌کند؟ در این دستگاه دو موج صوتی از بالا و پایین آن در جهت مخالف به هم ساطع می‌شوند‌. این دو موج با هم یک نقطه‌ی ساکن ایجاد می‌کنند. در این نقطه قطرات به دام می‌افتند. با این دستگاه جادو را به خانه‌های خود می‌برید.

فیلمی از طرز کار جالب این دستگاه می‌بینید:

بیشتر بخوانید: Xiamo Mi 8 وارد بازار شد

انتهای پیام/

قطره های معلق



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دستگاهی که قطره‌های آب را معلق نگه می‌دارد +فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..