تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد بازار سرمایه در خلا کارکرد بازار سکه و ارز

از 10 روز آینده صورت های مالی شش ماهه شرکت ها در سامانه کدال منتشر و سود و زیان واقعی شرکت ها مشخص می شود و شرایط بازار به نفع ناشرانی که از نظر بنیادی در شرایط مناسبی قرار دارند تغییر می کند. از سوی دیگر عدم تعادل ایجاد شده در بازارهایی همچون دلار و سکه جایگاه بازار سرمایه را تقویت می کند.

مصطفی صفاری، مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان ضمن بیان مطلب فوق به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: اصلاح قیمت ها که در دو روز گذشته شاهد آن بودیم رفتار ذانی بازار است و تحلیلگران خیلی پیش از این در انتظار آن بودند اما به دلیل ورود پول تازه به بازار، اصلاح به تعویق افتاد.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با تاکید بر اینکه بازار به مسیر رو به رشد خود ادامه می دهد، گفت: طی روز های آینده صورت های مالی شش ماهه ناشران در سامانه کدال منتشر و سود و زیان واقعی شرکت ها مشخص می شود و شرکت هایی که از نظر بنیادی روندی مناسب دارند، راه خود را از شرکت هایی که تنها به دلیل جو بازار، با افزایش قیمت سهم همراه شده اند، جدا می کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان قیمت سهام شرکت هایی که از نظر بنیادی در شرایط مناسب قرار دارند، پس از انتشار گزارش های عملکردی، از فاز اصلاحی خارج و دوباره در مدار صعودی قرار می گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با توجه به روند نرخ ارز طی ماه های اخیر، شرکت های بنیادی و همچنین شرکت های صادرات محور از شرایط مساعدی برخوردار شدند. این شرکت ها ، با فروش آزاد دلارهای خود، درآمد ارزی خود را سه برابر کردند. همین امر، زمینه ای برای رشد قیمت سهامشان شد.

وی معتقد است ، اکنون اصلاح قیمت سهام شرکت ها، زمانی برای ورود سرمایه گذارانی است که از بازار جا مانده اند.

صفاری همچنین به مصوبه هیات وزیران در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، از ابتدای مهر ماه سال جاری در محاسبه قیمت میعانات گازی، گاز طبیعی خوراک و دیگر خوراک های تحویلی به واحدهای پتروشیمی داخلی، نرخ تسعیر ارز در هر ماه برابر با متوسط نرخ معاملاتی ارز در سامانه نیما محاسبه می شود. این نحوه محاسبه نرخ تسعیر ارز، به نفع شرکت های پتروشیمی است، زیرا با این اقدام، رانت از شرکت های پتروشیمی برداشته می شود.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه آزادسازی قیمت ها، به نفع صنایع بنیادی و به ضرر شرکت های رانتی است، افزود: صنعت پتروشیمی، صنعتی با مزیت مطلق است و با این تصمیمات به طور قطع شاهد افزایش سودآوری شرکت های پتروشیمی در آینده خواهیم بود.

صفاری ادامه داد: سه صنعت مزیت دار شیمیایی (پتروشیمی و پالایشگاهی)، معدنی ها و صنعت کشاورزی برندگان آزادسازی قیمت ها هستند. البته در حوزه شرکت های پتروشیمی، همگی شرایط یکسانی ندارند، برخی شرکت ها گازی و برخی میعانات گازی هستند. بنابراین از شرایط یکسانی برخوردار نیستند.

وی به صنعت کشاورزی اشاره کرد و گفت: قیمت تمام شده محصولات کشاورزی داخل کشور در مقایسه با جهان بسیار پایین است و همین امر زمینه صادرات را برای این شرکت ها فراهم می کند. این شرایط مزیت  را برای صنعت افزایش می دهد.

صفاری با تاکید بر اینکه آزاد سازی قیمت ها و فاصله از اقتصاد دستوری، مزیت را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: در حوزه خدمات هم شاهد رونق خواهیم بود. این موارد همگی موجب رونق اقتصاد کشور می شود.

مدیرعامل شرکت سبدگردان سرمایه ایرانیان با تاکید بر اینکه روند بازار سرمایه با سایر بازارها متفاوت است، تاکید کرد: بازیگران بازار سرمایه نباید زیر یک سال به این بازار نگاه داشته باشند. چنانچه با این افق وارد بازار سرمایه شوند، سودهای خوبی را کسب می کنند. در عین حال، نباید اجازه داد سفته بازی در بازار سرمایه رواج یابد، چراکه بازار سرمایه به پس انداز بلندمدت احتیاج دارد.

وی خاطرنشان کرد: به زودی بازار ارز و سکه از حباب خالی می شود و سرمایه ها از این بازار خارج و به سمت بازار سرمایه حرکت می کند و احتمالا تا پایان سال شاهد شاخص 230 هزار واحدی خواهیم بود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد بازار سرمایه در خلا کارکرد بازار سکه و ارز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..