تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه حل خوشمزه براي درمان سرماخوردگي!

راه حل خوشمزه براي درمان سرماخوردگي!

خبرگزاري آريا – اگر به دنبال يک راه حل خوشمزه براي پيشگيري و درمان سرماخوردگي خود هستيد، خوردن نارنگي به شما کمک خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا از باشگاه خبرنگاران، خواص نارنگي براي سرماخوردگي به حدي قابل توجه است که در طب سنتي از آن با نام اکسپکتورانت طبيعي ياد مي‌شود. نارنگي خاصيت خلط‌ آور دارد و به درمان سرفه‌هاي خلطي کمک مي‌کند، همچنين به‌دليل داشتن ويتامين ث. زياد، براي بهبود علائم سرماخوردگي، پيشگيري و کاهش دوره بيماري و قطع تب نيز مفيد است .
با آمدن فصل پاييز و سرد شدن هوا، سرماخوردگي‌ها بيشتر مي‌شود. خواص نارنگي براي سرماخوردگي همانند يک داروي فوق‌العاده عمل کره و به دليل داشتن ويتامين ث فراوان، به پيشگيري و بهبود سريع‌تر شما کمک مي‌کند.
مهمترين فوايد مصرف اين ميوه در هنگام سرماخوردگي به شرح زير است:
درمان سرفه‌
نارنگي يکي از بهترين ميوه‌ها براي درمان طبيعي سرفه است و در بين متخصصان طب سنتي از آن با نام اکسپکتورانت طبيعي ياد مي‌شود. نارنگي خاصيت خلط‌آور دارد و خوردن آن موجب تخليه خلط‌هاي زيانبار از گلو و کاهش سرفه‌هاي بيمار مي‌شود.
پيشگيري از سرماخوردگي
ميزان انواع ويتامين‌ها به ويژه ويتامين‌هاي گروه ب و ويتامين ث در اين ميوه زياد است و از اين رو به تقويت سيستم ايمني بدن کمک کرده، در پيشگيري از بروز بيماري‌ها از جمله سرماخوردگي بسيار موثر است.
کاهش دوره سرماخوردگي
از ديگر خواص نارنگي براي سرماخوردگي، کاهش طول دوره اين بيماري است. همانطور که گفته شد، نارنگي سرشار از ويتامين ث است و از مهمترين خواص ويتامين ث، مي‌توان به کوتاه‌تر شدن طول دوره سرماخوردگي و بهبود سريع‌تر اشاره کرد.
کاهش علائم سرماخوردگي
ميزان بالاي ويتامين ث. موجود در نارنگي باعث مي‌شود، مصرف اين ميوه به کاهش و بهبود سريع‌تر علائم سرماخوردگي مانند عطسه، آبريزش چشم و بيني کمک قابل توجهي بکند. جالب است بدانيد از ويژگي‌هاي ويتامين ث، کاهش ميزان هيستامين در خون است. هيستامين موجب گرفتگي بيني و آبريزش از چشم مي‌شود.
کاهش تب
کاهش تب يکي ديگر از خواص نارنگي براي سرماخوردگي است. اين ميوه به دليل داشتن ويتامين‌هاي آ، ث، ب ۱ و ب ۲، داراي خواص بسيار به ويژه در کاهش تب و قطع آن است. همچنين حجم زيادي از نارنگي را آب تشکيل مي‌دهد که خاصيت ادرارآور و ملين به آن مي‌دهد و از اين رو در کاهش تب و دفع سموم بدن موثر است.
کاهش عفونت
مصرف ميوه نارنگي به تحريک گلبول‌هاي سفيد بدن براي مبارزه با عفونت کمک مي‌کند و باعث تقويت سيستم ايمني و در نتيجه افزايش قدرت بدن براي مقابله با بيماري مي‌شود، همچنين تحقيقات نشان داده است، نارنگي همانند خواص پرتقال، حاوي موادي است که بدن را در برابر عفونت‌هاي ويروسي محافظت مي‌کند.
ارزش غذايي نارنگي
نارنگي داراي ويتامين‌هاي مختلفي از جمله ويتامين A، B1، B2، C. است. اين ميوه همچنين داراي مقاديري پروتيين، چربي، قند، حاوي مقدار زيادي فسفر، کلسيم است. نارنگي به خاطر داشتن مقدار فسفر و کلسيم بالا، يکي از ميوه‌هايي است که در استخوان‌بندي افراد موثر است.
براي آشنايي بيشتر با ارزش غذايي و خواص اين ميوه، مطالعه مطلب زير پيشنهاد مي‌شود.
موارد احتياطي و منع مصرف نارنگي
همانند ساير خوراکي‌ها، مصرف بيش از اندازه نارنگي نيز ممکن است با عوارض جانبي و تداخلات دارويي همراه باشد.
حد مجاز مصرف نارنگي به عقيده متخصصان تغذيه حداکثر ۵ عدد در روز است. برخي از مهمترين مضرات نارنگي عبارتند از:
اگرچه خواص نارنگي براي سرماخوردگي زياد است، از مصرف نارنگي‌هاي ترش در دوران بيماري خودداري کنيد و مراقب باشيد اسانس موجود در اين ميوه، راه‌هاي هوايي را تحريک و باعث تشديد سرفه نشود.
اگر جزو بيماران مبتلا به فشار خون بالا هستيد و از قرص‌هاي مخصوص استفاده مي‌کنيد، لازم است از زياده‌روي در مصرف نارنگي خودداري کرده و از مصرف همزمان با دارو‌هاي تنظيم فشار خون پرهيز کنيد.
زياده‌روي در مصرف نارنگي به ويژه در کودکان، باعث کندي حرکت روده‌ها، اسهال، افزايش نفخ و گاز شکم خواهد شد.
از مصرف همزمان شيرگاو و نارنگي خودداري کنيد زيرا ترکيب اين دو موجب بروز درد‌هاي شکمي، افزايش گاز روه و مشکلات گوارشي مي‌شود.
خوردن بيش از اندازه نارنگي در برخي افراد باعث ايجاد آفت و تاول در داخل دهان مي‌شود.
اميدواريم شما هم با انتخاب رژيم غذايي سالم به عنوان بهترين راه حفظ سلامتي در فصل سرما، از آنفولانزا و سرماخوردگي که از بيماري‌ها شايع اين فصل است، در امان بمانيد و از اين به بعد علاوه بر مصرف ليمو شيرين هنگام سرماخوردگي، نارنگي هم ميل کنيد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه حل خوشمزه براي درمان سرماخوردگي!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..