تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد عضو شورای شهر تهران از عملکرد شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجید فراهانی پس از استماع گزارش سیدحسن رسولی خزانه‌دار شورای شهر تهران اظهار کرد: در تیر و مرداد، 23 درصد نسبت به آنچه پیش‌بینی می‌شد کسری بودجه نقد و غیرنقد داشتیم یعنی 400 هزار میلیارد تومان تا الآن کمبود بودجه داریم و ما باید هر چه سریع‌تر با مصوبات گذشته بحث غیرنقد را فعال کنیم.

وی بیان کرد: بخشنامه آقای نجفی در سال گذشته به هیچ عنوان سبب نشد که خدشه‌ای بر مصوبه شورای شهر در خصوص دستورالعمل غیرنقد وارد شود.

فراهانی در توضیح بخشنامه شهردار سابق تهران گفت: آن بخشنامه در زمان کوتاه برای ساماندهی بحث غیرنقد بود و الزامی برای توقف جریان غیرنقد نیست و شهرداری تهران از این موضوع شکایت دارد که اجازه تهاتر و اجازه دریافتی غیرنقد برایشان امکانپذیر نیست.

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران افزود: با بررسی‌هایی که داشتیم بهانه تنها بخشنامه شهردار سابق تهران بوده است و با توضیحاتی که رسولی خزانه‌دار عنوان کردند مشخص شد این بخشنامه به هیچ عنوان به لحاظ قانونی به عنوان نقض مصوبه شورای شهر تهران نیست.

وی بیان کرد: آن بخشنامه ناظر بر این بود که تنها در مدت کوتاه این اتفاق بیفتد و ساماندهی صورت گیرد ما نمی‌دانیم بخشنامه جدید چه زمانی اعلام می‌شود و تا زمان اجرایی شدن دو ماه زمان می‌برد که این زمان طلایی را از دست می‌دهیم.

فراهانی ادامه داد: از این رو خواهش می‌کنم که بر اساس دستورالعمل سابق که مصوبه شوراست اعلام شود تا جریان غیرنقد به راه بیفتد تا شهر بیش از این معطل نشود.

به گزارش تسنیم، زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز پس از استماع گزارش حسن رسولی درباره حساب‌های درآمد و هزینه شهرداری تهران در تیر و مرداد 97 گفت: در بودجه سالانه شهرداری اعتبارات غیرنقد اختصاص داده نشود تا شهرداری بتواند برای تکمیل پروژه‌ها و برنامه‌های خود از آن استفاده کند و به اهداف مورد نظر در برنامه سالانه دست یابد.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد جذب اعتبارات غیرنقد بسیار پایین بوده است از 4 هزار میلیارد تومان بودجه غیرنقد فقط 200 میلیارد تومان طی 5 ماه جذب شده است.

صدراعظم نوری افزود: این در حالی است که مناطق شهرداری تهران از طریق بودجه غیرنقد می‌توانند برای تکمیل پروژه‌های خود که در مرحله پیشرفت 70 تا 80 درصدی هستند استفاده کنند و باید برای تحقق و جذب بودجه غیرنقد سازوکاری اتخاذ شود در غیر این صورت با چنین رویه‌ای شهرداری هیچ‌گونه عملکردی در حوزه غیرنقد نخواهد داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد عضو شورای شهر تهران از عملکرد شهرداری در تحقق بودجه غیرنقد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..