تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فاضل نظری: از مشق شب کیارستمی تا به امروز نظام آموزشی تغییر نکرده است

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، این نشست صبح امروز در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل این مجموعه و خبرنگاران برگزار شد. در این نشست نظری که بخش عمده‌ای از صحبت‌هایش را به لزوم تغییرات در نظام آموزشی اختصاص داد با اشاره به شعار «آینده را باید ساخت» این هفته گفت:«ما در برابر آینده سه مواجه داریم که نخست این است بگوییم نمی‌دانیم در آینده چه رخ می‌دهد و منتظر پیامدها باشیم. دوم توجه به گذشته است که پیش‌بینی کنیم در آینده برای جامعه چه رخ می‌دهد تا خود را آماده کنیم. سومین رویکرد این است که آینده باید چه باشد که مسیر را برای آن طراحی کنیم و شعار امسال توجه به این ضرورت است که آینده ساختنی است.»

وی افزود مهمترین سرمایه برای ساخت آینده کودکان امروز است و از همین رو تربیت کودک نوعی سرمایه‌گذاری است.

نظری با بیان اهتمام به شادسازی کودکان اظهار داشت جامعه‌ای که برای کودکانش برنامه‌ریزی می‌کند جامعه‌ای است که نشاط به ارمغان می‌آورد.

وی تاکید کرد باید در بسیاری از حوزه‌ها باید با نگاه آینده نگری تغییرات و تطبیق صورت گیرد اگر چه در آموزش و پرورش سند چشم‌انداز در حال اجراست؛ اما باید بدان شتاب داد. وی گفت هفته کودک قصد ندارد نمایش دست‌آوردها یا راهی برای تغییر باشد؛ بلکه رزمایشی باید برجسته سازی کودکان و نوجوانان در مسیر تعالی جامعه است.

فاضل نظری اظهار داشت عدم شناخت اولویت‌ها باعث شده است که سرمایه‌گذاری درستی در حوزه کودک و آموزش نداشته باشیم. او مثال زد وزن کوله‌پشتی کودکان امروز برای آموزش بسیار سنگین است و این در حالی است که بهترین روزهای عمر را کودک سپری می‌کند و باید به این دست مسائل اندیشید. او گفت باید از علمی که منفعتی ندارد پرهیز داشت و باید به محتوای آموزشی بازنگری داشت و در کنارش باید به روش آموزش نیز بازنگری کنیم چرا که آموزش تنها در کتاب نیست بلکه بازی و مهارت نیز اهمیت دارد.

وی با اشاره به فیلم مشق شب گفت چندی پیش فیلم را دیده است و متوجه آن شده تفسیری در نظام آموزشی رخ نداده است. فاضل نظری گفت: « نظام آموزشی برای تغییر هزینه باید کرد و خوشبختانه وزیر قدم‌های مثبتی برداشته است. باید برای تغییرات بزرگ هزینه‌های گزاف بپردازیم.»

نظری گفت:« زمانی فرهنگ به سوی تعالی می‌رود که کودکان آن را تجربه کرده باشند.»

در این نشست رهنمایی نیز اعلام کرد در این دوره هفته از فضای کانون فراتر رفته است و در دانشگاه‌های خوارزمی و تربیت معلم نشست‌های تخصصی برگزار می‌کنیم. وی همچنین از مشارکت کانون و بنیاد فارابی گفت که قرار شده است یک هفته سینمای کودک در خیابان وزرا برگزار می‌شود. دو فیلم دوچ و ضربه فنی از این جدول محصول مشترک فارابی و کانون است.

به گفته مدیر روابط‌عمومی کانون در شنبه هفته آینده آثار کیارستمی، مثقالی، تقوایی و صادقی در پردیس کوروش اکران می‌شود.

روز شانزدهم مهر نیز ویژه برنامه مسئولان و فعالان کودک برگزار می‌شود. رهنمایی از همکاری صداوسیما گفت که در این ایام از این برنامه حمایت کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فاضل نظری: از مشق شب کیارستمی تا به امروز نظام آموزشی تغییر نکرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..