تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




صادرات ۲۷۹ هزار تن کالا از بندر امیرآباد

ساعت: 12:32 منتشر شده در مورخ: 1397/07/10 شناسه خبر: 1414491

مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به رشد 12 درصدی صادرات طی سال‌جاری گفت: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از 249 هزار و 285 تن در مدت مشابه سال قبل، با 12 درصد افزایش به 279 هزار و 39 تن رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیاوش رضوانی در گفت‌وگو با بلاغ، اظهار کرد: حجم صادرات از بندر امیرآباد به کشورهای همسایه طی ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال از 249 هزار و 285 تن در مدت مشابه سال قبل، با 12 درصد  افزایش به 279 هزار و 39 تن رسید.
 
وی با بیان اینکه بنادر آکتائو، آستراخان، ماخاچ کالا، ترکمنباشی، باکو، اولیا، اَلت و آلفا مقصد تخلیه محصولات صادراتی از بندر امیرآباد بودند، افزود: 111 نوع کالا و محصولات طی این مدت از بندر امیرآباد صادر شد که شامل 15 گروه‌ پایه کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی، محصولات کشاورزی، دامی و احشام، کود و سموم شیمیایی، مواد اولیه و ترکیبات شیمیایی، مواد نفتی، لوازم خانگی و محصولات سبک، مواد غذایی، ماشین‌آلات، پارچه و الیاف و منسوجات، کاغذ و مقوا، مصنوعات فلزی، قطعات و لوازم یدکی، کانتینر و ابزارآلات و دستگاه‌های سبک می‌شود.
 
مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان این که رشد صادرات در بعضی بخش‌های مهم تولیدات استان نقطه عطف فعالیت‌های صادراتی بندر امیرآباد در نیمه نخست امسال است، تصریح کرد: صادرات کالاهای ساختمانی از بندر امیرآباد طی شش ماه نخست سال‌جاری با 28 درصد رشد به 269 هزار و 728 تن رسید.
 
این مسئول اضافه کرد: همچنین در صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشامی که از مهم‌ترین بخش‌های تولید در مازندران به شمار می‌آید با افزایش صادرات مجموعه این محصولات از 764 تن در نیمه نخست سال گذشته به 2 هزار و 248 تن در 6 ماه نخست امسال، شاهد رشد چشمگیر 194 درصدی بودیم.

رضوانی بیان کرد: صادرات پارچه و الیاف و منسوجات نیز اعم از روفرشی، طناب، فرش ماشینی، گونی و گلیم فرش از 13 تن در 186 روز ابتدایی سال گذشته به 61 تن در 6 ماه ابتدایی امسال رسید.
 
وی برگزاری همایش بین‌المللی توسعه صادرات از مسیر دریای خزر را یکی از اقدامات مهم در افزایش صادرات از این بندر برشمرد و تاکید کرد: پس از برگزاری این همایش مهم بین‌المللی، شاهد افزایش ارتباطات اقتصادی و درخواست فعالیت‌های تجاری و ترانزیتی از سوی سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای همسایه و بخش‌های دولتی این کشورها بودیم که این تعاملات همچنان ادامه دارد و افزایش خواهد یافت.
 
مدیر بنادر و دریانوردی منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در پایان متذکر شد: با بهره‌برداری از برخی زیرساخت‌ها مانند اسکله رورو ریلی تا چند ماه دیگر، میزان صادرات از بندر امیراباد به کشورهای همسایه با رشد چشمگیری مواجه خواهد بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «صادرات ۲۷۹ هزار تن کالا از بندر امیرآباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..