تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاری که نوشیدنی های انرژی زا با بدنمان می کنند

سلامت نیوز: سپری کردن یک روز کامل بدون کافئین می تواند بسیار دشوار باشد، مخصوصا اگر از شغلتان هم متنفر باشید. آن دسته از افرادی که ناچارند شبها بیدار بمانند. بنابراین می توان درک کرد که چرا بعضی از افراد تمایل به استفاده از نوشیدنی های انرژی زا دارند، اما آیا این یک انتخاب هوشمندانه است؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، نوشیدنی های انرژی زا از دهه 90 میلادی راه به بازار پیدا کردند. امروزه می توانید از میان برندها و طعم های بسیار متنوع نوع دلخواه خود را انتخاب کنید. این نوشیدنی ها در میان مردم بسیار محبوب هستند طوری که پیش بینی می شود تا سال 2021 ارزش بازار این نوشیدنی ها به 61 بیلیون دلار برسد.


حتی برخی از حرفه ای ترین ورزشکاران دنیا نام خود را به این کمپانی ها قرض داده اند ( مانند جورج همیلتون راننده سرشناس فرمول یک که این کار را با کمپانی مانستر کرده ) و البته طعم این نوشیدنی ها برای بسیاری عالی است.


مواد تشکیل دهنده نوشیدنی های انرژی زا

این نوشیدنی ها تنها سرشار از کافئین نیستند، بلکه حاوی قند و شیرین کننده های مصنوعی نیز هستند. حتی برخی از محققان می گویند نوشیدنی های انرژی زا حاوی برخی تحریک کننده ها نیز هستند. این تحریک کننده ها بسیار متفاوتند از گوارانا که برای کاهش خستگی و بالا بردن هوشیاری استفاده می شود گرفته تا جینسینگ که برای بهبود عملکرد و کاهش استرس بکار می رود. حتی ادعا می شود که تمام این مواد هنوز به خوبی مورد آزمایش قرار نگرفته اند.

بر کسی پوشیده نیست که متخصصان سلامت طرفدار این نوع نوشیدنی ها نیستند. بر اساس گزارش CNN سازمان سلامت جهانی هشدار داده که این نوشیدنی ها ممکن است سلامت جوامع را به خطر بیندازد.

این نگرانی از آن بابت است که مقدار مواد به کار رفته در این نوشیدنی ها در مقایسه با آنچه در غذاها و گیاهان طبیعی وجود دارد بسیار بیشتر است. به نظر می رسد آزمایشات بیشتری نیاز است تا کاملا متوجه شویم واکنش این مواد با کافئین چگونه است.

مقدار مجاز مصرف نوشیدنی های انرژی زا

اگر روزی چند مرتبه از این نوشیدنی ها استفاده می کنید یا آنها را همراه با دیگر نوشیدنی های حاوی کافئین مصرف می کنید مسلما برای سلامتتان ضرر خواهند داشت، چون میزان کافئین دریافتی‌تان در یک روز از حد مجاز فراتر می رود. همچنین این نوشیدنی ها برای افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود.

علاوه بر آن خانم های باردار، افراد حساس به کافئین و یا افرادی که مشکلات قلبی دارند نیز نباید از آنها استفاده کنند.


عوارض استفاده از نوشیدنی های انرژی زا

عوارض استفاده از نوشیدنی های انرژی زا از یک فرد به فرد دیگری متفاوت است اما می توان به مشکلاتی از قبیل:

احساس درد در قفسه سینه
سردرد و سرگیجه
معده درد و یبوست
اسهال
بی خوابی
مشکل برای دندان ها
افزایش فشار خون
افزایش استرس به خصوص در جوان ها
ایجاد بیماری کبدی و هپاتیت
تغییر در عملکرد قلب به خصوص بزرگسالان
ایجاد مشکلات قند و همچنین مشکلات عضلانی اشاره نمود.

در یک نمونه واقعی مردی جوان بر اثر مصرف بیش از حد این نوشیدنی های انرژی زا دچار تجمع بیش از حد نیاسین در کبد او شد. نیاسین همان ویتامین B3 است. از آنجایی که نوشیدنی های انرژی زا نیاسین زیادی دارد، منجر به هپاتیت در بدنش شد. این ویتامین را می توان در مواد غذایی چون گوشت قرمز، گوشت ماهی و تخم مرغ و انواع مختلف میوه ها و سبزیجات پیدا کرد و پزشکان در خصوص مصرف خودسرانه این ویتامین هشدار داده اند.

بنابراین اگر می خواهید از این نوشیدنی ها استفاده کنید قبل از هر کاری به تاثیر آنها روی بدن و آسیب های ناشی از استفاده آن فکر کنید. می توانید با رعایت یک رژیم غذایی و ورزش در کنار هم بهترین انرژی ها را بدست بیاورید و هرگز نیازی به نوشیدنی های مصنوعی نداشته باشید.

قطعا رژیم لاغری دکتر کرمانی رژیمی است که این امکان را برایتان فراهم می آورد تا به همراه ورزش و رژیم غذایی منظم، بدون نیاز به انرژی زاها، انرژی لازم و کافی روزانه تان را نیز دریافت کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاری که نوشیدنی های انرژی زا با بدنمان می کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..