تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد کارگردان تئاتر از بی توجهی به تئاتر عاشورایی

انتقاد کارگردان تئاتر از بی توجهی به تئاتر عاشوراییبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری مختلف به دنبال نمایش‌های مرتبط با هفته‌ دفاع مقدس و ایام محرم می گشتم که فقط از ۸۵ سالن در تهران، ۲ سالن، نمایش‌های مرتبط با این ایام را به روی صحنه داشتند.

یکی نمایش «عند از مطالبه» به کارگردانی سامان خلیلیان که در سالن سایه تئاتر شهر و دیگری نمایش «بر روی نی» است که در سالن سرو وابسته به بنیاد روایت فتح اجرا می‌شود.

گزارش نمایش «عند از مطالبه» درباره‌ آسیب‌های بعد از جنگ تحمیلی است و روایت گر ارزش‌های فراموش شده‌ دوران دفاع مقدس است، اما نمایش «بر روی نی» به سرنوشت سر امام حسین علیه السلام بعد از عاشورا پرداخته و انتقامی که مختار از خولی می‌گیرد.

سالن‌های دیگر هم در این روز‌ها نمایش‌هایی با ژانر‌های مختلف به روی صحنه دارند، اما سوال اینجاست در طول سال هیچ گونه نمایش مذهبی و یا دفاع مقدسی اجرا نمی‌شود وحالا هم که در ماه محرم  قرار گرفته ایم سالن ها‌ی نمایشی و یا بهتر بگویم هنر نمایش ما هیچ حرفی درباره‌ این ایام مهم سال ندارد.

کتاب و نمایشنامه با موضوع دفاع مقدس و روز عاشورا در کشورمان کم نیست، اما نپرداختن هنرمندان به این موضوعات و نبود دغدغه در بین مسئولان جای تعجب دارد زیرا اکنون می بینیم حتی مراکزی که پرچمدار حمایت و اجرای اینگونه نمایش‌ها هستند نه تولیدی دارند و نه هنرمندان فعال در این عرصه را حمایت می‌کنند با این استناد کریمی کارگردان نمایش «به روی نی» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛می‌گوید: برای اجرای نمایش «به روی نی» به سختی سالن پیدا کردیم هیچ مسئول و سالن داری از کار عاشورایی ما حمایت نمی‌کرد.

وی افزود:مردم خود اهمیت این ماه‌های سال را می دانند و به طور ویژه و خودجوش مراسم‌هایی برای این روز‌ها برگزار می‌کنند اما خالی بودن هنر از این نوع نمایش‌ها جای تاسف دارد و هنری که در خدمت ارزش‌های وطنش نباشد، چه سودی برای چه کسی دارد!

مسئولان مرتبط فرهنگی حالا که دغدغه تولید آثار ارزشی و مذهبی را ندارند حداقل از جوانان خلاق و هنرمند در این عرصه حمایت کنند تا هنرمندان دیگر هم بی رغبت از کنار این موضوعات عبور نکنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد کارگردان تئاتر از بی توجهی به تئاتر عاشورایی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..