تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دردهاي استخواني نشانه چه بيماري است؟

دردهاي استخواني نشانه چه بيماري است؟

خبرگزاري آريا – متخصص ارتوپدي و فلوشيپ تومورهاي استخواني در ارتباط با موضوع تومورهاي استخواني گفت: تومورهاي استخواني بافت نرم نادر هستند و معمولا در دهه سني بين ۱۰ تا ۲۰ سال همراه با درد استخواني بروز مي‌کنند و بيشتر در اطراف زانو قرار دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس،‌ مسعود ميرکاظمي در ارتباط با تومورهاي استخواني اظهارداشت: اين نوع تومورها معمولا در مراحل اوليه علايم راديولوژيک واضح ندارند لذا تکرار راديوگرافي در صورت وجود درد مداوم ضروري است.
وي افزود: دسته اي ديگر از اين تومورها در سنين بالاي ۵۰ سال بروز مي کنند که شايع ترين آنها سارکوم هاي اوليه بافت مي باشد. که معمولا اين نوع تومورها درد ندارند و بيشتر بصورت توده بروز مي کنند. اين تومورها معمولا در اندام تحتاني بيماران مخصوصا ران ديده مي شوند. از طرفي در سنين بالاتر متاستازهاي استخواني نيز شايع ترين تومورهاي استخواني مي باشد.
عضو انجمن جراحان ارتوپدي ايران افزود: درمان اين بيماري در کشور در اوايل راه بوده و افراد اندکي در اين مسير فعاليت مي کنند اما تمامي مراحل درمان آن در کشور امکان پذير است. جهت اين تومورها بر اساس نتيجه پاتولوژي، شيمي درماني و راديوتراپي مي تواند کمک کننده باشد اما درمان اصلي آن جراحي است.
ميرکاظمي افزود: اين بيماري معمولا دليل مشخصي ندارد و در کودکان عوامل ژنتيکي مي تواند در بروز آن موثر باشد و در بزرگسالان نيز، عواملي مانند داشتن سابقه راديوتراپي قبلي مي تواند در ايجاد آن موثر باشد. مثلا راديوتراپي استفاده شده در درمان سرطان پستان بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ سال و يا عفونت هاي مزمن و طولاني مدت، مي تواند زمينه ساز ابتلا به سارکوم باشد.
متخصص ارتوپدي و فلوشيپ تومورهاي استخواني اظهار داشت : با توجه به اينکه اين بدخيمي ها خيلي شايع نيست و غربالگري ندارند، توصيه مي شود براي افرادي با دردهاي استخواني که به درمان هاي رايج (فيزيوتراپي و دارو درماني) پاسخ نمي دهند پيگيري مکرر توسط متخصص ارتوپدي انجام شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دردهاي استخواني نشانه چه بيماري است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..