تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پروژه ارسال یک ایرانی به فضا به کجا رسید؟

به گزارش خبرآنلاین، مرتضی براری در نشست خبری به مناسبت هفته جهانی فضا نکاتی را مطرح کرد که برگزیده آن به شرح زیر است:


- ماهواره "دوستی" دانشگاه صنعتی شریف،‌ ماهواره "پیام "دانشگاه امیرکبیر و ماهواره "ناهید 1" آماده پرتاب هستند.

- در حال حاضر کشور در حال گذر از ماهواره‌های تحقیقاتی به سمت پرتاب ماهواره‌های عملیاتی است، خاطرنشان کرد: به گونه‌ای که کشور از ماهواره‌هایی با ظرفیت 50 کیلوگرم در مدار 250 کیلومتری به ساخت ماهواره‌های 250 کیلوگرمی و قرار گرفتن در مدار 500 کیلومتری رسیده است.


- ماهواره‌ "ظفر" تا پایان سال کامل می‌شود، افزود: این یک ماهواره سنجشی با دقت 22.5 میلیمتر است.

- رئیس سازمان فضایی همچنین با بیان اینکه ساخت ماهواره "ناهید 2" به پایان رسیده است، ابراز امیدواری کرد که تا پایان برنامه ششم آماده پرتاب شود.

- براری با اشاره به آخرین مذاکرات در خصوص بازگرداندن ماهواره مصباح به کشور یادآور شد: کارگروهی در این زمینه به شدت در حال پیگیری هستند و تلاش هستیم که بتوانیم با رایزنی این ماهواره را که کار آن با مشارکت یک کشور خارجی انجام شده، به کشور بازگردانیم.

- در حال حاضر ایران جزو 9 کشور اول دنیا در دستیابی به چرخه کامل فضایی است.

- کشورهای ایران، پاکستان، عربستان، امارات متحده عربی و رژیم اشغالگر قدس از جمله 5 کشور نوظهور در عرصه فضایی معرفی شده‌اند.

- رئیس سازمان فضایی در خصوص اجرای پروژه اعزام انسان به فضا گفت: این پروژه از دستور کار این سازمان خارج نشده و همچنان پیگیری می‌شود. وی در عین حال خاطرنشان کرد: در حال حاضر اولویت ما ایجاد زیرساخت‌های لازم در بخش‌های فضایی است که برای توسعه این بخش تا سال 1404 زمان نیاز داریم.

پروژه ارسال یک ایرانی به فضا به کجا رسید؟

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پروژه ارسال یک ایرانی به فضا به کجا رسید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..