تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنايي با علائم تنبلي چشم

آشنايي با علائم تنبلي چشم

خبرگزاري آريا – عضو انجمن اپتومتري ايران با اشاره به علائم تنبلي چشم، گفت: والدين در ۳ مرحله بعد از تولد، ۲ تا ۳ سالگي و ۵ تا ۶ سالگي، سلامت چشم کودک خود را بررسي کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، افشين محمدي در گفتگو با فارس در مورد تنبلي چشم گفت:‌ هر ساله مقارن با روز جهاني بينايي، طرح پيشگيري از تنبلي چشم مورد توجه قرار داشته و شروع اين تحليل مقارن با همين روز بود.
وي گفت: شيوع متوسط تنبلي چشم در جهان دو تا ۵ درصد در کشورهاي مختلف است و ۲۰ سال پيش که طرح تنبلي چشم آغاز شد، شيوع آن در کودکان زير سن مدرسه حدود ۳ درصد بود و اکنون اين رقم به کمتر از ۲ درصد کاهش يافته است.
اين اپتومتريست با بيان اينکه اجراي طرح تنبلي چشم با همکاري اپتومتريست‌ها سازمان بهزيستي انجام مي‌گيرد، گفت:‌ اين مسئله جهت پيشگيري از کاهش معلوليت‌ها بسيار مؤثر است.
محمدي در مورد علائم تنبلي چشم گفت: اين بيماري گاهي هيچ نشانه‌اي ندارد و خانواده‌ها متوجه ابتلاي فرزندانشان به آن نمي‌شود و در برخي از افراد ممکن است با افتادگي پلک، انحراف چشم و يا جمع کردن چشم هنگام تلويزيون ديدن همراه باشد.
اين اپتومتريست به خانواده‌ها توصيه کرد: حتما بعد از تولد، ۲ تا ۳ سالگي ۵ تا ۶ سالگي، چشم کودک خود را توسط اپتومتريست معاينه کنند و هر سال در غربالگري‌هاي رايگاني که با همکاري اپتومتريست‌ها و بهزيستي انجام مي‌گيرد اين موضوع را در کودکان خود رصد کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنايي با علائم تنبلي چشم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..