تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راه رونق اقتصاد از بازار سرمایه می گذرد

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مهرگان تامین پارس، شفافیت در بازار سرمایه را از ظرفیت های اصلی این بازار برای نهادینه کردن آن در جامعه دانست.

سیدمحمد هاشمی نژاد در گفت و گو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، اظهار داشت: یکی از راه‌های نهادینه کردن بازار سرمایه و توسعه و تقویت آن در ذهن سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی افزایش شفافیت و ایجاد بستری امن‌تر برای تصمیم‌گیری است که البته انتشار اطلاعات به‌صورت دقیق و صحیح - به طوری که همگان در یک‌زمان از آن مطلع شوند - بخشی از این هدف خواهد بود.  

این کارشناس بازار سرمایه با ذکر مثالی در این باره گفت: اجرای روش‌های منصفانه ای همچون روش جدید ثبت سفارش در عرضه‌های اولیه که با عنوان بوک بیلدینگ شناخته می‌شود، از دیگر راه‌های جلب‌توجه سرمایه‌گذاران است. در نهایت دولت می تواند با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه گذاری در همه بخش های اقتصادی، منابع مالی و نقدینگی جامعه را به بخش های مولد اقتصاد هدایت کند.   

وی سپس با اشاره به برخی مشکلاتی که نوسانات نرخ ارز برای شرکت‌های فعال در صنعت سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است، گفت: جهش نرخ ارز و سیاست‌های اعلام شده پس از آن، نوسانات قابل توجهی در اقتصاد ایجاد کرده که با توجه به سریع بودن و تغییرات پی‌در‌پی، تصمیم‌گیری را برای سرمایه‌گذاران دشوار کرده است، ضمن اینکه تغییرات مکرر در برنامه‌ها، سرمایه‌گذاران را بر داشتن چشم‌انداز کوتاه‌مدت، متمرکز کرده است.

به گفته هاشمی نژاد، افزایش نرخ ارز از سوی دیگر منجر به رشد قیمت در بازارهای موازی شده که شرکت‌های سرمایه‌گذاری به لحاظ قانونی مجاز به سرمایه‌گذاری در آن‌ها نیستند. به همین خاطر انتخاب‌های محدودی پیش روی سرمایه‌گذاران حقوقی بوده که سبب می شود در شرایط پرالتهاب و پرنوسان نتوانند افزایش قیمت‌هایی را که در اقتصاد رخ می دهد تمام و کمال در پورتفوی دارایی‌های خود منعکس کنند.

وی توضیح داد: علاوه بر آن باید توجه کرد که شرکت‌های سرمایه‌گذاری که دارای سهام مدیریتی در سایر شرکت‌ها هستند، در چنین شرایطی نمی توانند به سرعت سبد دارایی‌های خود را با شرایط به روز کرده و سهم مدیریتی خود را به راحتی فروخته و در گزینه‌هایی با رشد پر شتاب تر سرمایه‌گذاری کنند.

هاشمی نژاد در ادامه این گفت و گو در پاسخ به سوالی در خصوص راه های حمایت دولت از شرکت‌های سرمایه‌گذاری گفت: در گام نخست، حمایتی که دولت می‌تواند از همه فعالان اقتصادی انجام دهد، اعلام شفاف برنامه‌های اقتصادی و انسجام در اجرایی کردن آن‌ها است و در شرایط کنونی، پیشنهاد می‌شود که تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌ها با آرامش بیشتری اتخاذ و به فعالان بازار اعلام شود تا از بروز التهابات و رفتارهای هیجانی، پیشگیری شود.

وی پیشنهاد کرد: بدنه میانی دولت و به‌طور خاص سازمان برنامه‌ و بودجه از توان کارشناسی و تحلیلگری شرکت‌های سرمایه‌گذاری برای بررسی مسائل اقتصادی، استفاده کند تا ضمن تحلیل دقیق‌تر و عمیق‌تر موضوعات، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و در ابعاد بزرگ‌تر کلیه فعالان اقتصادی از نتایج درست و کارشناسانه دولتمردان، برخوردار شوند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راه رونق اقتصاد از بازار سرمایه می گذرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..