تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت درکردستان

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،مجتبی ورمقانی گفت:امسال ۳۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت (بروسلوز) مایه کوبی شد.

وی افزود:این میزان دام شامل ۳۲۰ هزار راس دام سبک (بز و یزغاله) و هشت هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) است.

ورمقانی بیان کرد: مایه کوبی دام‌های سبک در این استان علیه بیماری تب مالت در بهار سال جاری در قالب مرحله اول با استفاده از توان بخش خصوصی و دولتی و به صورت رایگان انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: مرحله دوم این طرح نیز ویژه دام‌های سنگین از مهر سال جاری آغاز شده و تاکنون از ۵۶ هزار و ۴۵۰ راس دام مورد تعهد، هشت هزار راس مایه کوبی شده و به مدت یک ماه کاری باقی دام‌ها نیز مایه کوبی می‌شوند.

وی یادآور شد:این مرحله با استفاده از توان بخش دولتی در قالب حدود ۳۰ اکیپ شامل ۱۰ گروه نظارتی و ۲۰ گروه اجرایی انجام می‌شود و هیچ هزینه‌ای از دامداران گرفته نخواهد شد و مایه کوبی رایگان انجام می‌شود.

ورمقانی تاکید کرد: پس از پایان مرحله دوم میزان مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین این استان علیه بیماری تب مالت به ۳۷۶ هزار و ۵۰ راس می‌رسد که تمام آن با حمایت و اعتبارات دولتی انجام شده تا بتوانیم آسیب‌های این بیماری به دامداران استان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/م

اجرای مرحله دوم مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری بروسلوز درکردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایه کوبی دام‌های سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت درکردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..