تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مولوی از درون مصیبت‌ها و فجایع، عناصر امید را بیرون می‌کشید

مولوی از درون مصیبت‌ها و فجایع، عناصر امید را بیرون می‌کشیدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  هشتم مهر ماه در تقویم‌ به عنوان روز بزرگداشت و گرامیداشت مولانا نامگذاری شده است. در زندگی نامه مولانا جلال الدین محمد بلخی آمده است که در ششم ربیع الاول سال 604 هجری قمری در بلخ به دنیا آمده و  پدر او مولانا محمدبن حسین خطیبی است که به بهاء الدین ولد معروف شده و  «سلطان العلماء»  از القاب مشهور این عارف، شاعر و اندیشمند است.

به همین مناسبت آنه‌ماری شیمل، استاد برجسته عرفان اسلامی و مولوی‌پژوه آلمانی یادداشتی درباره وی منتشر کرده است.

متن یادداشت این مولوی پژوه آلمانی و استاد برجسته عرفان اسلامی به شرح زیر است:

«من معتقدم که آثار جلال‌الدین رومی می‌تواند ما را به راه رهایی رهنمون شده به سرچشمه‌های حقیقت هدایت کند. تاریخ، حقیقت ساده‌ای را به ما می‌آموزد و آن این است که اگر به اصول معنوی و انسانی تکیه داشته باشیم، می‌توانیم از دشواری‌ها و مضایق آن بگذریم. وقتی در دانشگاه بودم، جنگ آغاز شده بود و در آن شرایط سخت، آثار مولوی به من قدرت داد تا بر یأسی که روح مرا آشفته کرده بود چیره شوم.

مولوی مردی است که حتی در شرایط بسیار سخت و تیره هرگز ناامید نمی‌شود و از درون مصیبت‌ها و فجایع، عناصر امید و خوش‌ بینی را بیرون می‌کشد، دنیا را نکوهش می‌کند ولی از این مرز فراتر می‌رود و به راه رهایی اشاره می‌کند.»

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مولوی از درون مصیبت‌ها و فجایع، عناصر امید را بیرون می‌کشید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..