تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم هشدار‌دهنده آلزايمر

علائم هشدار‌دهنده آلزايمر

خبرگزاري آريا – مديرعامل انجمن آلزايمر ايران با اشاره به ۱۰ علامت هشدار بيماري آلزايمر گفت: خانواده بيماران مبتلا به آلزايمر نياز به حمايت مالي و روحي دارند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، معصومه صالحي در گفتگو با فارس در ارتباط با علائم آلزايمر، اظهار داشت:جهت پيشگيري از ابتلا به اين بيماري بايد از دوره کودکي سبک زندگي سالم را انتخاب کرد. بيماري آلزايمر روند سالمندي نيست و به طور کلي ۱۰ علامت مي‌تواند از نشانه‌هاي هشداري ابتلا به آلزايمر باشد.
وي با بيان اينکه هيچ وقت براي پيشگيري از آلزايمر دير نيست، گفت: براي اين کار مردم بايد در هر سني که هستند برنامه‌هايي داشته باشند که با آنها بتوانند مغز خود را فعال نگهدارند. همچنين لازم است که سبک زندگي خود را به سمت استفاده از سبزيجات و روغن‌هاي غيراشباع، گوشت سفيد و حذف شيريني تغيير دهند.
مديرعامل انجمن آلزايمر ايران افزود: سردرگمي در تشخيص زمان و مکان، دشواري در پيگيري مسائل زندگي، تغييرات در خلق و خو و رفتار و از دست دادن حافظه ۴ نشانه هشداري ابتلا به آلزايمر است.
صالحي افزود: دشواري در انجام کارهاي روزمره، اختلال در درک تصاوير و تشخيص اندازه و فاصله آنها،‌ دشواري در بيان منظور و اداي کلمات نيز سه مورد ديگر علائم هشدار‌دهنده بيماري آلزايمر است.
مديرعامل انجمن آلزايمر ايران خاطرنشان کرد: کاهش يا ضعف استدلال، جابه‌جا گذاشتن اجسام و کنار کشيدن از کار يا فعاليت‌هاي اجتماعي نيز از ديگر علائم آلزايمر به شمار مي‌رود که جمعا ۱۰ مورد شد و افراد در صورت بروز هر کدام از اين مشکلات بايد با پزشک مربوطه مشورت کنند و يا با انجمن آلزايمر ايران و انجمن‌هاي آلزايمر استاني تماس بگيرند تا از راهنمايي‌هاي لازم در اين زمينه بهره‌مند شوند.
وي خاطرنشان کرد: خانواده بيماران مبتلا به آلزايمر نياز به حمايت مالي و روحي دارند و از آنجايي که بيماري آلزايمر پيشرونده و تحليل‌برنده است و مراقبت بيمار مبتلا به آن، خانواده را خسته مي‌کند.دولت در زمينه‌هاي مراقبت از اين بيماران و همچنين هزينه داروهاي آنها بايد مساعدت لازم را به ويژه در شرايط اقتصادي کنوني داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم هشدار‌دهنده آلزايمر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..