تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد یک مدیر تماشاخانه از تعهد گرفتن‌های جدید در حوزه تئاتر

مدیر تماشاخانه «مهرگان» با انتقاد از ابلاغیه‌های جدید اداره کل هنرهای نمایشی به مدیران سالن‌های تئاتری که مسئولیت آن‌ها را در قبال اجراها سنگین‌تر می‌کند، گفت: معلوم نیست اداره کل هنرهای نمایشی و شورای نظارت چه کاره هستند و چرا از نمایش‌ها دفاع نمی‌کنند؟

مهدی علی‌نژاد که از چند ماه قبل تماشاخانه مهرگان را به مجموعه سالن‌های تئاتری پایتخت اضافه کرده است، در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد:‌ در چند وقت اخیر بویژه پس از اتفاقاتی که برای نمایش «رویای شب تابستان» (بازداشت موقت کارگردان و مدیر سالن) رخ داد، سخت‌گیری‌ها برای صدور مجوز خیلی زیاد شده و من برای سه نمایشی که اکنون اجرا داریم، چند تعهد کتبی داده‌ام و مرکز هنرهای نمایشی مثل کلانتری شده که مدام باید بروی تعهد بدهی.

او با اشاره به فرم‌هایی که برای معرفی نمایش‌ها و بازبینی و گرفتن مجوز توسط کارگردان تکمیل و به اداره کل هنرهای نمایشی فرستاده می‌شد، افزود: چند وقت پیش این برگه‌ها تغییر پیدا کرد و یک آیتم عجیب در ۱۰ بند به آن اضافه شد با نام «تعهدنامه مدیر مسئول سالن» که مثلا اگر در حین اجرا هر اتفاقی که خلاف ضوابط باشد رخ دهد، مسئولیت با مدیر سالن است. اما از آنجا که ما یک انجمن صنفی داریم، پیگیری کرده و زیر بار این بخش نرفتیم؛ چون اگر قرار باشد اینطور کارها پیش برود، دیگر بازبینی چه معنایی دارد؟ آن را هم به ما بدهند. در این صورت، اصلا شورای نظارت چه کاره است؟

وی ادامه داد:‌ بنابراین با پیگیری این بند را تغییر دادیم و به «قابل توجه مدیر مسئول سالن» تغییر پیدا کرد و دیگر تعهد ندادیم. با این حال آنچه جدید اضافه شده این است که وقتی نمایشی بازبینی می‌شود، یک دوربین فیلمبرداری باید به خرج مدیر سالن، نمایش را در حین بازبینی فیلمبرداری کند و یک نسخه از آن را به شورای نظارت بدهد.

علی‌نژاد با اشاره به جلسه‌ای که هفته گذشته برخی مدیران اداره کل هنرهای نمایشی از جمله محسن امیری (سرپرست شواری ارزشیابی و نظارت) با مدیران سالن‌ها داشتند، گفت: در آن تمام  بحث درباره نمایش مریم کاظمی بود و گفتند شما را اگر بگیرند، مثل مریم کاظمی و دکتر اسدی خبرساز نمی‌شوید، گرفتار می‌شوید. معلوم نیست اگر قرار است این‌طور شود، مرکز چه کاره است؟

او بیان کرد:‌ الان  سخت‌گیری‌ها چند برابر شده و در همین چند وقت نمایش‌های ما دو بار بازیبنی شده‌اند. مثلا مجوز نمایش «دل سگ» را با وجود اینکه از سوی شورای نظارت دیده‌اند، به دیدن دوباره سه اجرای ابتدایی نمایش منوط کرده‌اند. برای نمایش «مرثیه‌ای برای آقای عین» یک بار بازبینی صورت گرفت و یک بار با حضور آقای امیری بازبینی شد و در نهایت بعد از سه بار بازبینی من تعهد داده‌ام که موارد لازم رعایت شوند، تا بتوانیم مجوز بگیریم. برای نمایش «مده‌آ» هم تعهد داده‌ام.

این مدیر تماشاخانه که پیش از این هم سابقه مدیریت در سالن‌های فنی‌زاده و شهرزاد را داشته، در پاسخ به اینکه این تعهد چه مسئولیتی برای او به همراه دارد؟ گفت: طبق این برنامه، اگر هر اتفاقی بیفتد، مسئولیت کاملا با من است؛ یعنی این من هستم که باید  دادگاه و زندان بروم و شورای نظارت کاملا مبرا شده است و مرکز (هنرهای نمایشی) هم به واسطه این تعهدنامه می‌گوید “سالن” باید این موارد را رعایت می‌کرد!

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد یک مدیر تماشاخانه از تعهد گرفتن‌های جدید در حوزه تئاتر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..