تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بيماري هاي رواني از طريق والدين به جنين منتقل مي شود؟

بيماري هاي رواني از طريق والدين به جنين منتقل مي شود؟

خبرگزاري آريا –
بيمار رواني
بيماري هاي رواني از طريق والدين به جنين منتقل مي شود
مطالعات جديد نشان مي دهد کمبود پروتئين در برنامه غذايي مردان بر کيفيت اسپرم ها تاثير دارد و مي تواند در طولاني مدت، تاثير مستقيمي بر سلامت فرزندان داشته باشد.
نتايج اين مطالعه که در دانشگاه ناتينگهام با گنجاندن برنامه غذايي محدودي از پروتئين روي موش هاي آزمايشگاهي انجام شد، نشان داد بچه موش هاي آن ها دچار چاقي همراه با علايم ديابت نوع ۲ و بروز محدود ژن هاي تنظيم کننده متابوليسم چربي ها بودند.پيش از اين نيز تاييد شده بود که اسپرماتوزوئيدهاي مردان چاق، سيگاري، الکلي و مبتلايان به ديابت نوع ۲ کيفيت کمتري دارند. با اين حال، تاثير ملموس اين عوامل بر نسل بعد تاکنون اثبات نشده است.همواره اطلاعات مختلفي درباره تاثير شيوه زندگي سالم و انتخاب هاي غذايي در اختيار خانم هايي قرار مي گيرد که قصد باردار شدن دارند، اما درباره پدران، اين موضوع معمولا ناديده گرفته مي شود. مطالعات جديد آزمايشگاهي نشان مي دهد که رژيم غذايي و وضعيت روحي مطلوب پدر در زمان لقاح، تاثيرات خود را بر سلامت متابوليک و رشد فرزندان در طولاني مدت خواهد گذاشت و به عبارت دقيق تر، رژيم غذايي با مقدار محدود پروتئين ها موجب تغييراتي در DNA اسپرماتوزوئيدها مي شود.
بسيار مهم است به اين نکته توجه کنيم که اسپرماتوزوئيدها مسئول بيش از نيمي از ژن هاي سازنده جنين هستند که براساس اين تحقيقات، ترکيب پلاسماي هسته اي مي تواند از طريق تغذيه پدر تغيير کند.گوشت، ماهي، تخم مرغ، لبنيات، حبوبات، غلات، خشکبار و مغزها منابع غني از پروتئين ها هستند که با توجه به بعضي ديگر از مطالعات، مصرف گردو، بادام و فندق به خصوص در بهبود کيفيت اسپرم ها نقش دارد. محققان تاکيد مي‌کنند که گردو نقش بسيار مهمي در اين باره دارد زيرا حاوي مقادير قابل توجهي از ريزمغذي هاست که بر قدرت باروري مردان اثر مي گذارد و مي تواند در کنار رژيم هاي غذايي ناسالم مدرن، به بهبود کيفيت و عملکرد اسپرم ها کمک کند.يکي از مهم ترين مواد مغذي براي سلامت جنين، اسيد فوليک است که بايد حتي قبل از شروع بارداري به ميزان کافي در رژيم غذايي مادر وجود داشته باشد. نکته جالب اين که محققان در يک بررسي آزمايشگاهي دريافتند که خطر ابتلا به نارسايي‌هاي مادرزادي در بچه‌موش‌هاي متولد شده از موش‌هاي والد نري که رژيم‌غذايي‌شان فاقد اسيد فوليک است، ۳۰ درصد افزايش مي‌يابد. اين يافته تاييد مي‌کند که نوع تغذيه و الگوي زندگي سالم در پدران نيز برسلامت فرزندان اثرگذار است.
حالات روحي پدر بر سلامت روان کودک موثر است
طي بررسي‌هاي گوناگون، ثابت شده است که بسياري از عوامل مانند سن بالاي پدر، تغذيه نامناسب، شغل، اضطراب، افسردگي و بيماري‌مي‌تواند عوارض کوتاه‌مدت يا طولاني‌مدت روي جنين داشته باشد تا جايي که برخي از اين عوارض، از تولد تا سنين پيري دامن‌گير فرزند خواهد بود.حالات و روحيات پدر و مادر و افزايش سن والدين به اختلالات کروموزومي منجر مي‌شود اما اين که آيا اين عوامل روي ساختار ژنتيکي تخمک و اسپرم تاثيرگذارند، پاسخ قطعي در اين زمينه وجود ندارد. طبق برخي تحقيقات، افسردگي‌هاي شديد و مزمن پدر در کاهش فعاليت اسپرم تاثيراتي داشته است. برخي بيماري‌هاي رواني که وابسته به جنس هستند، مي‌توانند از طريق پدر و مادر به جنين منتقل شوند.
توجه بيش از اندازه به نقش مادر در شکل‌گيري جنين، غفلت از نقش پررنگ پدر را به دنبال داشته است
منبع: سلامت نيوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بيماري هاي رواني از طريق والدين به جنين منتقل مي شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..