تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد فعال صنایع دستی از کم‌کاری دولت در این عرصه/ بازار میلی به خرید صنایع دستی ندارد

انتقاد فعال صنایع دستی از کم‌کاری دولت در این عرصه/بازار فعلا میلی به خرید صنایع دستی نداردنیما ذاکری سعید، فعال عرصه صنایع دستی در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به تشریح وضعیت فعلی صنایع دستی پرداخت و اظهار کرد: ما تا یکی دو ماه قبل گرانی‌های چشمگیری را برای یراق‌آلات، مواد اولیه، رنگ، نقره‌جات، طلا، مس و برنج داشتیم و این امر بقای بسیاری از هنرمندانی که با این محصولات کار می‌کنند را به خطر انداخت؛ زیرا با نبود این محصولات بسیاری از کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی تعطیل می‌شوند.

متأسفانه ما در چند هفته گذشته با شدت گرفتن گرانی‌های مواد اولیه یراق‌آلات مواجه شدیم و با تداوم این رویه بسیاری از کارگاه‌های تولیدی ما باید تعطیل شوند؛ زیرا بازار نیز فعلا میلی به خرید ندارد و خیلی از افرادی که در داخل کشور مواد اولیه و یراق‌آلات را می‌فروختند از فرصت سوءاستفاده شدیدی کردند و موادی را که از قبل داشتند با قیمت دلار امروز حساب می‌کنند و در این میان مواد اولیه‌ای که در داخل کشور تولید می‌شوند، نیز مستثنی نشده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد سالی که با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی شناخته شده تأثیر معکوسی بر وضعیت کالا‌های ایرانی و تولیدکنندگان داشته و به سال عدم حمایت از کالای ایرانی تبدیل شده است. دولت تا به امروز هیچ کار مثبتی را برای حل معضل گرانی مواد اولیه کار هنرمندان صنایع دستی انجام نداده است. سازمان میراث فرهنگی کار خودش را در عرصه صنایع دستی انجام می‌دهد، اما دستش برای حمایت بیشتر از هنرمندان باز نیست؛ زیرا بودجه کافی برای این کار ندارد. ما هنوز در بحث بیمه فعالان صنایع دستی مشکل داریم و این یعنی بودجه خاصی به صنایع دستی تعلق نگرفته است و این نشان می‌دهد که دولت در بحث صنایع دستی کم‌کاری کرده است.

این فعال عرصه صنایع دستی گفت: امروزه قیمت مواد اولیه صنایع دستی به صورت ساعتی افزایش پیدا می‌کند و ما منتظر این هستیم که دولت تدابیری را بیندیشد.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد فعال صنایع دستی از کم‌کاری دولت در این عرصه/ بازار میلی به خرید صنایع دستی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..