تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۵۰۰ اثر با موضوع انقلاب اسلامی به جشنواره ادبی چهل چراغ رسید

آثار رسیده به جشنواره ادبی چلچراغ در مرحله داوری استرضا اسماعیلی شاعر و دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛درخصوص جشنواره ادبی چهل چراغ گفت:در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بحث جشنواره ادبی چهل چراغ مطرح است. هم اکنون آثار رسیده به این جشنواره ادبی در دو بخش شعر و داستان داوری می‌شود که امیدوارم داوری این جشنواره ادبی تا پایان آبان ماه سال جاری به پایان برسد و نفرات برگزیده آن مشخص شوند.

وی افزود: سعی می‌کنیم به دلیل برگزاری جشنواره‌های متعددی با موضوع انقلاب اسلامی در بهمن ماه، اختتامیه جشنواره ادبی چهل چراغ را تا قبل از بهمن ماه سال جاری برگزار کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه استقبال از اولین دوره این جشنواره ادبی نسبتا خوب بود، گفت:بیشتر از ۵۰۰ اثر با موضوع انقلاب اسلامی به جشنواره ادبی چهل چراغ رسید، اما به دلیل اینکه اولین دوره است که یک جشنواره ادبی با موضوع انقلاب اسلامی برگزار می‌شود باید آثاری به طور مستقل با این موضوع تولید شود.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی با جنگ تحمیلی مواجه شد، بیان کرد: شاعران و نویسندگان به دلیل مواجهه با جنگ پس از پیروزی انقلاب اسلامی از بیان  مباحث انقلاب اسلامی غفلت کرده و در این زمینه دچار فراموشی شده اند، اما در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی، جشنواره ادبی با موضوع انقلاب اسلامی مطرح می‌شود که شاعران و نویسندگان  به تولید اثر می‌پردازند و همین که بیشتر از ۵۰۰ اثر به جشنواره ادبی چهل چراغ رسیده اتفاق خوبی است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه آمادگی لازم را در زمینه معرفی چهل شاعر و نویسنده برتر در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی داریم و مشکلی در این زمینه وجود ندارد، بیان کرد: در زمینه معرفی چهل شاعر و نویسنده برتر در جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به مشارکت نهاد‌های فرهنگی در زمینه تامین هزینه‌ها نیاز داریم چرا که نیاز مالی مهم است و باید متناسب با شان شاعر و نویسنده از وی تقدیر شود.

وی ادامه داد: تاکنون فقط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمینه مشارکت در اجرای جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی چندین بار مکاتبه داشتیم که احساس مسئولیتشان در این زمینه نسبت به نهاد‌های دیگر بیشتر است. نهاد کتابخانه‌های عمومی هم در بحث نشست‌های کتابخوان از لحاظ مادی و معنوی مشارکت خود را اعلام کرده اند، اما از سایر نهاد‌های فرهنگی به طور جدی کمکی دریافت نکردیم و مشارکت آن‌ها در برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در حد مکاتبه باقی مانده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۵۰۰ اثر با موضوع انقلاب اسلامی به جشنواره ادبی چهل چراغ رسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..