تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاهی به قصر بزرگ تایلند یکی از مکان های تاریخی و دیدنی تایلند

قصر بزرگ تایلند

آشنایی با قصر بزرگ تایلند

کشورهای سمت شرق و جنوب شرق آسیا به دلیل داشتن قصرهای امپراتوری بزرگ با نماهای خاص بسیار مشهور هستند و معمولا بعد از فروپاشی امپراتورها، این قصرهای مورد بازدید گردشگران قرار میگرند. قصر بزرگ تایلند هم یکی از این قصرهای زیبا است که قسمتی از تاریخ کشور تایلند می باشد.

قصر بزرگ تایلند قصر بزرگ تایلند

در 150 سال پیش، قصر بزرگ بانکوک (Bangkok’s Grand Palace) نه تنها به عنوان اقامتگاه پادشاه و دادگاه عالی کشور شناخته می شد، بلکه کلیه امورات اداری کشور در آن انجام می شد. در داخل دیوارهای این قصر بزرگ، وزارت جنگ، ادارات دولتی و محل ضرب سکه نیز وجود دارد. اگر چه پادشاهان تایلندی در دوران قرون وسطی در کاخ بزرگ بانکوک زندگی می کردند، اما این مجموعه به عنوان محل قدرت کشور تایلند شناخته می شود.

قصر بزرگ تایلند

مجتمع کلی قصر بزرگ بانکوک؛ همانند بقیه سطح جزیره راتاناکوزین (Ratanakosin)، زیر طرح کلی مجموعه قصر‌های آیتوهایا (Ayutthaya) قرار گرفته است. دادگاه بیرونی در نزدیکی محل ورودی کاخ قرار گرفته است و مجموعه‌ای از ادارات دولتی را شامل می‌شود که پادشاه به‌طور مستقیم با آن‌ها کار می‌کرد. نماد عمودی بودا نیز در گوشه بالایی دادگاه قرار گرفته است.

قصر بزرگ تایلند

در وسط دادگاه مرکزی یک محل مخصوص قرار دارد که محل اقامت پادشاه بوده و سالن آن برای انجام کار‌های دولتی توسط پادشاه در نظر گرفته شده است. اگرچه به‌عنوان بازدیدکننده می‌توانید به قسمت‌های جلویی دادگاه نگاه کنید و از فضای آن دیدن کنید، اما فقط دیدن دو اتاق خواب در برخی روز‌های خاص مجاز است.

در پشت دادگاه مرکزی یک واحد مجزا قرار گرفته است که محل اقامت شاه سلطنتی و دختران وی بوده است. این قسمت در واقع همانند یک شهر کوچک است که فرزندان پادشاه مانند دختران و پسران وی زیر سن بلوغ در آن زندگی می‌کردند.

قصر بزرگ تایلند قصر بزرگ تایلند قصر بزرگ تایلند

برای بازدید می‌توانید از معبد بودا شروع کنید و از آن به سایر قسمت‌های کاخ بروید. هزینه پذیرش در قسمت معبد بودا حدود ۱۳ دلار است که ممکن است کمی تغییر کرده باشد. اگر قصد بازدید از قصر بزرگ بانکوک را دارید، می‌توانید هر روز از ساعت ۸ و نیم صبح تا ۳ و نیم عصر به آنجا بروید. لازم به ذکر است که برای خرید سوغاتی نیز نگران نباشید و چندین مغازه در اطراف آن تعبیه شده است.
اگر بخواهید به صورت رایگان از کاخ بزرگ بانکوک دیدن کنید، می‌توانید اول هر ماه ساعت ۱۰ تا ۱۰ و نیم و ۱ و نیم تا ۲ به دیدن آن بروید.

» همچنین ببینید :

تصاویری زیبا از کشور تایلند

تایلند و ترکیه مقصدی برای گردشگران جنسی!

اگر قصد سفر به تایلند را دارید به این نکات توجه کنید

[امتیاز دهنده: 0 نفر و میانگین امتیاز: 0]



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاهی به قصر بزرگ تایلند یکی از مکان های تاریخی و دیدنی تایلند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..