تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ظرف دو هفته‌ی آتی آذربایجان‌شرقی از لاستیک اشباع می‌شود/ تعیین فرمول کرایه‌ها برای کسب رضایت رانندگان

ساعت: 16:04 منتشر شده در مورخ: 1397/07/07 شناسه خبر: 1413485

سلمان‌زاده گفت: طی روزهای ‌آتی شاهد تامین لاستیک مورد نیاز رانندگان ‌آذربایجان‌شرقی خواهیم بود و تعادل نسبی در استان برقرار خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج؛ در راستای بررسی آخرین وضعیت حمل و نقل در آذربایجان‌شرقی و مطالبات کامیون‌داران پایِ صحبت‌های مسئولان این حوزه نشستیم و در نشست امروز به مسایلی همچون چگونگی افزایش تعرفه‌ها، تامین لاستیک و لوازم یدکی پرداخت شد.
انتقاد رانندگان از افزایش سرسام‌آور لاستیک و لوازم یدکی
قربان‌پور مسئول انجمن صنفی رانندگان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با آناج مشکلات رانندگان استان را کمبود لاستیک و گرانی سرسام‌آور آن در طی سه ماهه‌ی اخیر دانست و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر فروشگاه‌ها لاستیک‌ را از 7.5 میلیون تومان می‌فروشند و لاستیک آلمانی نیز 15 میلیون تومان است ولی ما لاستیک را در صورت موجودی به قیمت 2 میلیون و پانصد هزار تومان عرضه می‌کنیم.
وی ادامه داد: قیمت لوازم یدکی نیز افزایش چشمگیری داشته و پیستونی را که به قیمت 3 میلیون و 300 هزار تومان می‌خریدیم اکنون 8 میلیون و 800 هزار تومان می‌فروشند.
ثبت‌نام 4 هزار راننده برای خرید یک جفت لاستیک
این مقام مسئول با بیان اینکه کامیون‌دار بار را از تبریز به تهران به قیمت یک میلیون تومان می‌برد و در صورت بارگیری در مسیر بازگشت یک میلیون تومان دیگر نیز کاسب می‌شود، متذکر شد: اگر در مسیر لاستیک راننده منفجر شود مجبور است 4 برابر مبلغ دریافتی‌اش را هزینه خرید لاستیک جدید کند، تازه اگر در شهر زنجان چنین حادثه‌ای رخ دهد اصلاً لاستیکی برای خرید پیدا نمی‌کند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 4 هزار نفر که تنها 5 درصد کامیون‌داران را تشکیل می‌دهند برای خرید تایر ثبت‌نام کرده‌اند و ما نیز تنها می‌توانیم به هرکدام یک جفت لاستیک عرضه‌کنیم.
رانندگان می‌گویند خودرو از دولت، حمل بار از ما/ خواسته‌ی کامیون‌داران افزایش تعرفه‌ها نیست!
قربان‌پور از اعلام آمادگی رانندگان کامیون برای ادامه فعالیت خبر داد و اظهار داشت: رانندگان می‌گوید دولت خودرو بدهد و ما رانندگی‌اش را کنیم چون خودروهای ما توان حرکت ندارند.
وی با تاکید بر اینکه خواسته‌ی کامیون‌داران افزایش تعرفه‌ها نیست، تصریح کرد: پیش‌تر تعرفه‌ها را 20 درصد افزایش دادند و قیمت لوازم یدکی 100 درصد بالا کشید، ما فقط خواهان ارائه لوازم یدکی و قطعات به قیمت معقول و مناسبیم.
در آذربایجان‌شرقی کامیون‌دار، کامیون‌دار دیگری را سنگ نمی‌زند/ معترض داریم اما اعتصابی در کار نیست
مسئول انجمن صنفی رانندگان آذربایجان‌شرقی گفت: رانندگان از انقلاب و دولت پشتیبانی می‌کنند و به مباحث سیاسی کاری ندارند؛ در آذربایجان‌شرقی اعتصاب نیست ولی اعتراض وجود دارد و چنانچه مشکلات برطرف شود رانندگان پایِ کار می‌آیند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا جلوگیری از تردد کامیون‌ها و بارگیری در پایانه‌ها صحت دارد، عنوان کرد: فکر نمی‌کنم راننده‌ای در آذربایجان‌شرقی به راننده‌ای دیگر سنگ‌اندازی کند، کسانی که چنین کارهایی می‌کنند راننده نیستند و درصدد التهاب فضایند، نهادهای امنیتی نیز با اخلالگران برخورد می‌کنند تا با ایجاد مانع در مسیر ترددها تامین لوازم مصرفی مردم با مشکل مواجه نگردد.

بی‌توجهی شرکت‌های حمل و نقل به جوسازی رسانه‌های بیگانه
حقیقت، مسئول انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل آذربایجان‌شرقی نیز در گفت‌وگویی که با آناج داشت از همکاری رانندگان با شرکت‌ها خبر داد و یادآور شد: علی‌رغم اینکه از اول مهر ماه رسانه‌های بیگانه و معاند با هدف اختلال رانندگان را دعوت به اعتصاب می‌کنند اما شرکت‌ها و رانندگان بدون توجه به حاشیه‌سازی‌ها به‌صورت روان کارشان را ادامه می‌دهند.
روزانه 3 هزار و 200 دستگاه بار حمل می‌کنند
در ادامه‌ی این نشست منوچهر سلمان‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با بیان اینکه از اول مهر تاکنون به طور متوسط روزانه 3 هزار و 200 دستگاه حمل بار انجام داده‌اند، اعلام کرد: باید از رانندگان و شرکت‌ها تشکر کنیم که به جریانات سیاسی ملحق نشده‌‌اند و به‌خاطر هم‌وطنان خود به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند.
وی افزود: برای نمونه امروز شنبه تا ساعت 12 ظهر یک هزار و 534 مورد حمل بار به میزان تناژ 17 هزار و 940 تن رخ داده است و با ادامه‌ی این روند تا عصر، آمار ثبت بار 3 هزار و 200 مورد را رد می‌کند.
 ظرف دو هفته‌ی آتی آذربایجان‌شرقی از لاستیک اشباع می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با اشاره به شرایط خاص کشور و اعمال تحریم‌ها، توضیح داد: در بخش‌های مختلف شاهد گرانی و بروز مشکلات هستیم و حوزه حمل و نقل نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با بیان اینکه بر اساس آخرین آمارها میزان لاستیک وارداتی و تولیدی در کشور رو به افزایش است و طی دو هفته‌ی آینده شاهد اشباع آن در آذربایجان‌شرقی و ایجاد تعادل خواهیم بود، ابراز کرد: دولت به واردکنندگان لاستیک کامیون‌ها ارز 4 هزار و 200 تومانی می‌دهد، کارخانه‌های داخلی میزان تولیدشان را افزایش داده‌اند و لاستیک‌های دپو شده در انبار نیز به بازار تزریق شده‌اند.
تعیین فرمول کرایه‌ها برای کسب رضایت رانندگان
این مقام مسئول از تهیه‌ی فرمول کرایه‌ی رانندگان کامیون جهت حمل بار خبر داد و بیان داشت: در این فرمول عوامل موثر در افزایش کرایه‌ها من‌جمله سوخت، لاستیک، لوازم یدکی، حق بیمه، دستمزد و... لحاظ می‌شود تا با افزایش یک عامل موثر به‌صورت خودکار میزان تعرفه نیز مشخص شود و شاهد اعتراضات این‌چنینی در زمان افزایش نرخ یک نهاده نباشیم.
وی به تلاش عوامل خارج‌نشین جهت ایجاد اختلال در سیستم حمل و نقل اشاره و تاکید کرد: جریان حمل در آذربایجان‌شرقی عادی است اما اعتراضاتی نیز در پایانه بار وجود دارد که مربوط به صاحبان خودروهای مستهلک است، این کامیون‌ها نیاز به تعمیرات زیادی دارند و  کم فعالیت می‌کنند و ما دنبال راهکاری جهت حل مشکلات هستیم.
هزینه‌ی حمل داخلی باید 6 درصد باشد اما 2 درصد است!
سلمان‌زاده تفکر اعتصاب برای حل مشکلات را اشتباه خواند و با اعلام اینکه با اتخاذ چنین رویه‌ای نمی‌توان مشکلات را حل کرد، اذعان داشت: اصولا هزینه حمل داخلی باید بین 4 تا 6 درصد باشد اما بعضاً زیر 2 درصد است و این مسایل پدید می‌آید.
وی در پایان اضافه کرد: کرایه‌ی حمل و نقل بین‌المللی 10 درصد کل ارزش بار است و همین موجب می‌شود گرانی بر این حوزه تاثیری نداشته باشد.
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ظرف دو هفته‌ی آتی آذربایجان‌شرقی از لاستیک اشباع می‌شود/ تعیین فرمول کرایه‌ها برای کسب رضایت رانندگان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..