تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با شیوه جدید نابودی باکتری های مقاوم به درمان

سلامت نیوز:طبق گزارش جدید محققان، درمان جدید آنتی بیوتیکی با فلز سنگین «گالیوم» در آزمایشات مقدماتی بر روی بیماران مبتلا به عفونت ریه مقاوم به درمان امیدبخش بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، شیوه جدید باکتری ها را به جذب یک مولکول که شبیه به غذا به نظر می رسد فریب می دهد، اما به یکباره درون آن را نابود می کند. این روش در موش ها و انسان موفقت آمیز بوده است.

محققان با این شیوه به داروهای جدید دست می یابند که با سوپرباگ های که با آنتی بیوتیک های فعلی قابل درمان نیستند، مقابله می کند.

محققان دانشگاه واشنگتن در این مطالعه سوپرباگی موسوم به Pseudomonas aeruginosa را مورد بررسی قرار دادند؛ این سوپرباگ موجب بروز عفونت در ریه ها، مجاری ادراری، زخم ها و جاهای دیگری می شود که بیماران مبتلا به بیماری های نظیر فیبروز کیستیک، سرطان و ایدز قادر به مقابله با عفونت در آن نواحی نیستند.

به گفته محققان، گالیوم فلزی شبیه آهن، ماده مغذی اصلی برای باکتری ها در طول عفونت است.

«پرادیپ سینگ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «بدن سعی می کند آهن را از باکتری ها دور نگه دارد و اندام عفونی شده برای وارد کردن آهن و ربودن آن از میزبان به سیستم های ویژه ای متوسل می شود.»

حال محققان دریافته اند فلز گالیوم نه تنها باکتری ها را همچون آهن تغذیه نمی کند، بلکه به آنها آسیب هم می رساند.

گالیوم در شیوه باکتری ها برای تولید DNA جدید اختلال ایجاد می کند و در نتیجه باکتری نمی تواند خود را تکثیر کند.

محققان عنوان می کنند مطالعه مقدماتی بر روی گروه کوچکی از انسان های مبتلا به فیبروز کیستیک حاکی از ایمن بودن فلز گالیوم و بهبود عفونت ریه بیماران است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با شیوه جدید نابودی باکتری های مقاوم به درمان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..