تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دست‌هاى پشت پرده عليه خدمات اپتومرى/ تخلف برخى مراكز درمانى براى تعيين نمره عينک/ دود نبود سيستم ارجاع به چشم بيماران مى‌رود

دست‌هاى پشت پرده عليه خدمات اپتومرى/ تخلف برخى مراكز درمانى براى تعيين نمره عينک/ دود نبود سيستم ارجاع به چشم بيماران مى رودجعفری گفت: به دليل نبود نظام ارجاع در كشور بالا رفته است و دود نبود سيستم ارجاع به چشم بيماران مى رود و برخى افراد نادان به اين مسئله دامن مى‌زنند. به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عليرضا جعفرى مدير كميته آموزش جامعه اپتومترى و دبير برنامه علمى هشتمين سمينار اپتومترى كه مصادف با روز جهانى بينايى، ١٩ و ٢٠ مهرماه در نشست خبرى هشتمين سمينار اپتومترى ضمن انتقاد از تحت پوشش بيمه نبودن خدمات اپتومترى گفت: اپتومترى يكى از رشته‌هايى است كه خدمات پاراكلينيكى بسيارى به مردم ارائه مى‌دهد. شعار کاهش هزینه می‌دهیم و به آن عمل نمی‌کنیم

وى ادامه داد: متاسفانه اكثريت خدمات اپتومترى به دلیل دخالت سياست در اين حوزه تحت پوشش بيمه نيستند و بيماران بايد به چشم پزشک مراجعه كنند تا خدمات را بتوانند تحت پوشش بيمه دريافت كنند با اينكه شعار كاهش هزينه‌ها را مى‌دهيم اما به اين شعارها عمل نمى‌شود.

جعفرى اظهار كرد: خدمات اپتومترى در قالب ويزيت عمومى به بيماران داده مى شود و در ويزيت عمومى تست و تمرينات ويژه بينايى داده مى شود و اپتومتريست پس از معاينه بيمار تشخيص مى دهد كه او نياز به عكسبردارى از سطح قدامى يا خلفى چشمى دارد.

آموزش  نورواپتومترى با همكارى استادان آمريكايى به اپتومتريست‌ها

وى با اشاره به خدمتى جديد در اپتومترى كه در سيمنار امسال به اپتومتريست ها آموزش داده مى شود، گفت: براى بيماران ترومايى به خدمت نورواپتومترى نياز داريم كه امسال اين خدمت در قالب يک پنل با همكارى استادان آمريكايى به اپتومتريست ها آموزش داده مى شود.

جعفرى با بيان اينكه اپتومترى را مساوى با تجويز عينک معنى كرده‌ايم، گفت: در حالى كه اپتومترى رشته اى چون پزشک خانواده است و پس از معاينه چشم بيمارى چشمى فرد را تشخيص مى دهد و در صورت لزوم فرد به پزشك مربوطه ارجاع داده مى شود.

مدير كميته آموزش جامعه اپتومترى تصريح كرد: به بهانه روز جهانى بينايى تلاش داريم رشته اپتومترى در قالب ٥ گرايش حدود ٢٠ تست انجام مى شود.

ممنوعیت كارگيرى نيروى غيرمرتبط و غيرمتخصص در انجام تست بینایی

وى ادامه داد:خوشبختانه بر اساس ابلاغيه جديد معاونت درمان، به كارگيرى نيروى غيرمرتبط و غيرمتخصص در انجام تست ها ممنوع شده است و خدمات بينايى سنجى را بايد اپتومتريست ها بدهند اما برخى مراکز چشم پزشکی برای کاهش هزینه های خود از كارشناس جغرافى یا بهیار به جای اپتومتریست استفاده می کنند.

جعفرى با تاكيد بر اينكه براى بيمارهاى چشمى نظام ارجاع تعريف نشده است، تاكيد كرد: بار اقتصاد سلامت به دليل نبود نظام ارجاع در كشور بالا رفته است و دود نبود سيستم ارجاع به چشم بيماران مى رود و برخى افراد نادان به اين مسئله دامن مى زنند.

مدير كميته آموزش جامعه اپتومترى افزود: اپتومتريست ها پروانه مستقل دارند و در تشخيص و درمان عيوب انكسارى فعاليت مى‌كنند و مراقبين اوليه بيماران چشمى هستند و بيماران براى پاتولوژى به پزشكان چشم مراجعه مى كنند.

مدیر برنامه علمی هشتمين سمينار جامعه اپتومتری ایران گفت: اپتومتریست پزشک خانواده چشم محسوب مى‌شوند اما متاسفانه شاهد هستیم برخى خدمات اپتومترى زير سايه چشم پزشکی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اگر قصد داريم اقتصاد درمان را مديريت کنیم بايد سیستم ارجاع به درستى اجرا شود اما دست‌هایی پشت پرده هرم نظام ارجاع را معکوس کرده‌اند و خدمات اپتومترى را تحت الشاع قرار داده است.

انتهاى پيام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دست‌هاى پشت پرده عليه خدمات اپتومرى/ تخلف برخى مراكز درمانى براى تعيين نمره عينک/ دود نبود سيستم ارجاع به چشم بيماران مى‌رود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..