تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام شهر‌ها در جنگ بیشتر بمباران شدند؟

۷۷۷۴۶۷

۱۵۹۲ بازدید

رژیم بعثی عراق، در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره پس از شکست در جبهه‏‌های جنگ با توسل به بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی سعی کرد تا شکست خود را پنهان کند.

خبرگزاری فارس: رژیم بعثی عراق، در طول هشت سال دفاع مقدس، همواره پس از شکست در جبهه‏‌های جنگ با توسل به بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی سعی کرد تا شکست خود را پنهان کند.

 یکی از صحنه‌های دردناک و در عین حال نمونه بارز نقض حقوق بشر از سوی رژیم بعثی عراق، حمله‌های مکرر به مناطق مسکونی ایران بود که «جنگ شهر‌ها» نامیده شد.

پس از ناکامی نظامی،‌ سیاسی عراق در جبهه‌های جنگ،‌ سردمداران این رژیم با هدف کسب امتیازات و تحمیل شرایط خود به کشاندن جنگ به شهر‌ها و مناطق مسکونی اقدام کردند. اولین حمله به شهرها، مربوط به روز اول جنگ تحمیلی و حمله عراق به فرودگاه‌های تهران و چند شهر دیگر است و در سال 1362 این حملات به اوج خود رسید.

کدام شهر‌ها در جنگ بیشتر بمباران شدند؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام شهر‌ها در جنگ بیشتر بمباران شدند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..