تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگ برنده اقتصاد در دستان "ب&a

حضور بازیگران خرد در روند معاملات بورس تهران از ابتدای سال 97 تاکنون، رنگ دیگری به خود گرفته است. همانطور که مقامات ارشد کشور در ماه های گذشته بارها تاکید داشتند، بورس این روزها به محل تجمیع نقدینگی کشور بدل شده است. موضوعی که می تواند تامین مالی صنایع مختلف اقتصاد را رونق قابل توجهی بخشد. از سوی دیگر تجمیع نقدینگی در این بازار به واسطه وجود ابزارهای مختلف، شرایطی را فراهم میکند که مدیریت این حجم پول بهتر از قبل صورت گیرد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، تامین مالی بسیاری از بنگاه های اقتصادی موضوع مهمی است که همواره به مدد بازار سرمایه صورت گرفته است.

در این مسیر موضوعی که می تواند روند تامین مالی را تسهیل بخشد، تعمیق هرچه بیشتر بازار سهام و جذب نقدینگی های جدید است.

آمارها گویای آن است که طی مدت اخیر تحرک بازیگران حقیقی چنان شدتی یافته است، که در 61 روز معاملاتی طی تابستان 97، 38 روز تغییر مالکیت در اختیار بازیگران حقیقی بوده است. در این بین خالص بیشترین تغییر مالکیت روزانه حدود 420 میلیارد تومان و از سمت حقوقی به حقیقی انجام شد.

جنبش محسوس حقیقی ها در شهریور

طی سه ماه تابستان، بیشترین فعالیت حقیقی ها در شهریور ماه ثبت شده است. به این ترتیب در آخرین ماه تابستان تنها دو روز حقوقی ها تغییر مالکیت بازار را در اختیار داشتند و در دیگر روزها این کوچک ترها بودند که سکاندار جابه جایی سهام بودند.

 در شهریور ماه بیشترین تغییر مالکیت روزانه مربوط به تاریخ 21 شهریور ماه و به مبلغ 247 میلیارد تومان بوده است.

جابه جایی سهام طی روز مزبور در حالی به نفع بازیگران حقیقی انجام گرفت، که شاخص کل در پایان معاملات 7 کانال شکنی به ثبت رساند و به سطح 155 هزار واحد رسید. رشد 4880 واحدی بورس طی یک روز عمدتا تحت تاثیر تقاضای بالای بازیگران خرد در نمادهای صادرات محور بود، بطوریکه بیشترین تقاضا در نمادهای فلزی و فرآورده های نفتی بود.

 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگ برنده اقتصاد در دستان "ب&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..