تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خداحافظی پر اندوه هنرمندان با کارگردان «شوق پرواز»/ حسرتی که با رفتن یدالله صمدی بر دل‌ها ماند

آغاز مراسم تشییع پیکر یدالله صمدی تا دقایقی دیگربه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم تشییع پیکر مرحوم ید‌الله صمدی در خانه سینما، با حضور هنرمندان و جمع کثیری از مردم کشورمان برگزار شد. 

ابوالحسن داوودی، محمدرضا هنرمند، سیروس الوند، محمدرضا داوودنژاد، علیرضا داوودنژاد، بهروز شعیبی، فرهاد توحیدی، محمدرضا جعفری جلوه، منوچهر شاهسواری، محسن امیریوسفی، فرشته طائرپور، همایون اسعدیان، هادی حجازی فر، ستاره اسکندری، مصطفی کیایی، هنگامه قاضیانی، محمدمهدی عسگرپور، مسعود جعفری جوزانی، حبیب ایل بیگی، علیرضا رضاداد، علی روئین تن و... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

مرحوم صمدی با ساخت سریال تلویزیونی «شوق پرواز» درباره زندگی شهید خلبان عباس بابایی، ساعات و خاطرات خوبی را برای مردم این سرزمین رقم زد.

از همین رو خیلی از هنردوستان هم خود را به مراسم تشییع پیکر این هنرمند فقید رساندند تا بدرقه‌ای با شکوه را برای او رقم بزنند.

آغاز مراسم تشییع پیکر یدالله صمدی تا دقایقی دیگر

در ابتدای مراسم اعلام شد به دلیل حضور جمعیت زیاد، ابتدا نماز خوانده می شود و بعد بخش سخنرانی های مراسم انجام می گیرد.

سپس، ملکی عضو هیئت مدیره خانه سینما گفت: امروز و از این پس، این خانه دلتنگ عطوفت های مدیری است که دوران بی نظیری را برای ما سینمایی‌ها رقم زد.

آغاز مراسم تشییع پیکر یدالله صمدی از مقابل خانه سینما

وی افزود: از این روز سینمای ایران حسرت این مرد شریف را خواهد خورد؛ اما مردم همیشه یادش خواهند بود.

آواز سوزناک ترکی با تک ساز سه تار، بخش دیگر مراسم تشییع پیکر یدالله صمدی کارگردان سینما و تلویزیون کشورمان بود. هادی حجازی فر بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان از هنرمندان حاضر در این مراسم بود.

آغاز مراسم تشییع پیکر یدالله صمدی از مقابل خانه سینما

سپس، ستاره اسکندری بازیگر کشورمان که سابقه همکاری با این کارگردان فقید را در سریال شوق پرواز داشت، متنی از همکاری اش با یدالله صمدی خواند. در این متن ادبی و احساسی اسکندری به آثار صمدی و شخصیت او و تنهایی اش اشاره کرد.

در ادامه، سیروس الوند کارگردان سینما و دوست یدالله صمدی گفت: آقای صمدی دو جلوه به یاد ماندنی داشت؛ او تجربه یافته صحنه بود و شیرین و کوشا. در فیلمی دستیار من بود و در حالی که پیشنهاد کارگردانی کنارم ماند. فیلم اولش خیلی خوب بود و جایزه گرفت.

وی افزود: او تعصب روی آذربایجان داشت و فیلم ایستگاه او بسیار مورد پسند منتقدان قرار گرفت. خیلی انسان خالصی بود و تظاهر به خوبی نمی کرد. در کانون سینما به هنرمندان و محل اسکان آن ها توجه داشت. دلم خیلی با رفتنش سوخت. او این اواخر خیلی تنها بود.

هنگامه قاضیانی بازیگر سینما هم در ادامه گفت: بعد از پدرم برای هیچ کسی این قدر گریه نکردم. من می دانم که او بین ماست. او دلش پر از گلایه بود؛ اما می گفت شأنیت ما گلایه کردن نیست.

سپس محسن امیر یوسفی گفت: سینمای مرحوم صمدی الگویی برای سینمای امروز ایران است. ایشان در کانون کارگردانان سینما و در خانه هنرمندان خدمات فروانی ارائه کردند.

در ادامه منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما گفت: بغض های ما در رثای مردی که شرف صداقت بود، به ما یادآوری می کند که باید همدیگر را دوست داشت. پاییز نیامده سینمای ایران برگ ریزان عجیبی را تجربه کرد. یدالله برای هیچکدام ما غریبه نیست؛ اما خیلی وقت ها به او توجه نکردیم. زحمت کشید و کار کرد اما بدون منت و اجر. مرگ می آید و چاره ای نیست. من از دخترش به دلیل مراقبت از او تشکر می‌کنم که جانانه در کنارش بود.

در پایان پیکر یدالله صمدی تشییع شد و نظامیان ارتش به احترامش قطعه ای نظامی نواختند.

گفتنی است؛  مرحوم ید‌الله صمدی بعد از ظهر روز سه شنبه ۳ مهر‌ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خداحافظی پر اندوه هنرمندان با کارگردان «شوق پرواز»/ حسرتی که با رفتن یدالله صمدی بر دل‌ها ماند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..