تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از چرایی ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب درسی تا بحران رشته‌های علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای

از چرایی ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب درسی تا بحران رشته‌های علوم انسانی و فنی و حرفه‌ایبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری چون چرایی ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب درسی،  بحران رشته‌های علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای و نقد کتاب های درسی توسط دانش آموزان سپری شد.

آغاز مهرماه هر سال باید روز نشاط دانش آموزان باشد/ برای انجام کار‌های بزرگ باید به دانش آموزان اعتماد کرد

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی در مراسم بازگشایی مدارس سال تحصیلی سال ۹۸-۹۷ گفت: حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی تصریح کرد: اگر ارزش‌ها در خانه و مدرسه در یک راستا نباشد اینجاست که برداشت نوجوان برای زندگی آینده توام با ابهام خواهد شد و تردید‌ها در زندگی اش آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: دانش آموز با این تردید دچار بلاتکلیفی می‌شود که خانواده، معلم، هم‌شاگردی یا اقوام کدام درست می‌گویند و در نگاه کلی جامعه و رسانه کدام درست می‌گوید.

رئیس جمهور بیان کرد: مدرسه محل اتصال جامعه و خانواده، دیروز، امروز و فرداست؛ اگر امروز مدرسه ما را با قرن‌های گذشته آشنا نکند همچنین به امروز و فردا حلقه اتصالی نداشته باشد، موفق نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین روحانی با تاکید بر اینکه تحولات بسیاری در آموزش و پرورش باید صورت گیرد، بیان کرد: آموزش و پرورش بار سنگینی بر دوش دارد و همه پیشرفت‌ها در سایه مدرسه خواهد بود.

بحران رشته‌های علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای/ مدرسه حرف اول را در مسیر تحول می‌زند

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در سومین گردهمایی مدیران دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار کرد: اعضای دانشگاه شهید رجایی می‌تواند به عنوان هیئت اندیشه ورز، منشا تحول باشد.

وی ادامه داد: برای تحقق انتظارات از آموزش وپرورش لزوم تحول در این حوزه امری واجب است و ما در اجرای سند تحول بنیادین اکنون با ۲ مسیر در حال حرکت رو به جلو هستیم؛ یک مسیر تحول در نظام مدیریت و اداره آموزش و پرورش است که البته تحول شکلی و ساختاری است و دومین مسیر تحول در محتوا و متن است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نحوه اداره آموزش و پرورش باید تغییر کند و حرف اول در این مسیر را مدارس می‌زند. همه می‌دانیم مهم‌ترین مانع تحول تمرکز گرایی شدید در حوزه تصمیم‌گیری است.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در حال حاضر بچه‌ها به شدت به علوم تجربی گرایش پیدا کرده اند و استقبال از رشته ریاضی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش کاهش پیدا کرده است، در این بین آموزش و پرورش با کار غیر حرفه‌ای دانش آموزان را برای ورود به فنی و حرفه‌ای و کاردانش مجبور می‌کند.

وی افزود: رشته علوم انسانی به عنوان مادر در مدیریت کشور و شاخه‌های فنی و حرفه‌ای روز به روز لاغرتر می‌شوند همچنین برای رشته‌های مهندسی اتفاقات بدی در حال رخ دادن است البته در هیئت دولت رنگ خطر اعلام کردند که بخشی از آن به ما مربوط است.

ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب دوره ابتدایی/ علت هجمه‌های سنگین به کتب درسی چیست؟

محمود امانی طهرانی مدیر کل دفتر تالیف کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و نظری درباره شائبه‌هایی که حول موضوع حذف دریاچه ارومیه از کتاب دوم ابتدایی مطرح شده است، اظهار کرد: بکار بردن عبارت حذف برای این موضوع درست نیست چرا که برداشتی اشتباه از این قضیه خواهد شد و مخاطب تصور می‌کند پیش از این، عکس این دریاچه وجود داشته و اکنون حذف شده است.

وی ادامه داد: طرح جلد کتاب فارسی دوم ابتدایی سال‌هاست که به این شکل وجود دارد و هیچگونه تغییری در این مورد نداشتیم.

امانی طهرانی با اشاره به اینکه نقشه‌ای که روی جلد کتاب درسی وجود دارد قرار نیست تمامی جزئیات را نشان دهد، گفت: در این تصویر کل نقشه با پرچم ایران، تعدادی گل و دانش آموز پوشیده شده است و در این تصویر هنری استفاده از جزئیات موضو‌عیتی نداشت وکسی که چنین موضوعی را مطرح می‌کند از ماموریت چنین تصاویری اطلاع ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در تالیف و تدوین کتاب‌های درسی دید ملی وجود دارد، بیان کرد: کتاب درسی با تمرکز بر تمامی کشور و ارزش‌های آن تهیه می‌شود و صرفا به یک منطقه خاص محدود نخواهد شد و علاوه بر این موضوع در مورد دریاچه ارومیه هم در کتاب‌های درسی مختلف مطالب آموزشی در نظر گرفته شده است.

جنگ اقتصادی مردم را درگیر کرده است/ ایران ابهت آمریکا در صحنه‌های بین المللی را شکست

محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) در آیین بهره برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: امروز جنگی که در مقابل ما قرار دارد همه مردم را درگیر کرده است؛ جنگ اقتصادی که تمام دنیا آن را برای ما رقم زده است، با وجود این با فرهنگ عاشورایی انقلاب را برپا کردیم و در جنگ‌ها پیروز شدیم.

وی ادامه داد: امروز جمهوری اسلامی به جایی رسیده است که رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی‌اش مورد تمسخر می‌گیرد، این ابهت را ایران شکست.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره رفع مشکلات گفت: ایشان همواره می‌فرمایند که باید به مردم اعتماد کنیم و کار‌ها را به آن‌ها بسپاریم، اما به این موضوع توجهی نمی‌شود در حالی که اگر اقتصاد را به دست مردم بدهیم قطعا مشکلات اقتصادی حل می‌شود همان طور که جنگ و اوضاع سیاسی را به مردم واگذار کردیم و مشکلات را حل کردند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام تصریح کرد: اکنون محور اصلی کار دشمن ناامید کردن مردم از آینده و اشتغال است چرا که یأس نسبت به اشتغال که می‌تواند محور رفاه کشور باشد، مردم را از حرکت بازمی‌دارد.

امیدواریم بار مالی مانع از اجرای رتبه بندی نشود

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پررش درباره تامین اعتبار این طرح ادامه داد: با وجود بار مالی لایحه رتبه بندی، اما این طرح برای سه سال آینده سر شکن شده و به تدریج بار مالی را تامین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بیشترین بار مالی در بودجه‌های سنواتی پیشنهادی می‌شود و امیدواریم بار مالی مانعی برای اجرای آن نشود.

بطحایی درباره وضعیت بیمه تکمیلی و بدهی‌های پیشین برای خدمات بیمه‌ای گفت: استفاده از روش صندوقی در شرایط فعلی وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد، با توجه به نوسانات خدمات دهی شرکت‌های بیمه‌ای سهم بخشی که بیمه شونده باید پرداخت کند بالا می‌رود و اگر به نتیجه نرسیم روش صندوقی را در نظر می‌گیریم. سازمان برنامه قول افزایش سهم داده است.

سنجش صلاحیت حرفه‌ای چه امتیازی برای معلمان غیردولتی دارد؟

احمد عابدینی معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش درباره اجرای سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: بر اساس سند تحول بنیادین نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای برای معلمان پیش‌بینی شده است علاوه بر آن نظام رتبه‌بندی هم برای آن‌ها در نظر گرفته شده است که در فرآیند اجرا این ۲ موضوع را با هم مرتبط می‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه ارتباط نزدیکی که بین ۲ نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای و رتبه‌بندی وجود دارد، ادامه داد: در واقع شرط و معیار رتبه‌بندی را سنجش صلاحیت‌ها می‌دانیم.

معاون دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه سنجش صلاحیت حرفه‌ای مبتنی بر سند تحول بنیادین برای همه معلمان دولتی و غیر دولتی و حق التدریس الزام اجرا دارد، گفت: این الزام به دلیل آن است تا هر فرد برای مجوز تدریس داشتن مورد ارزیابی قرار گیرد در واقع به نوعی استاندارد سازی افراد در حرفه معلمی را دنبال می‌کنیم.

برگزاری اردو به بخش خصوصی واگذار می‌شود

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: معتقدم برگزاری اردو از صفر تا ۱۰۰ را باید به بخش خصوصی واگذار کرد، اما به شرطی که استانداردها در اختیار آموزش و پرورش باشد.

وی در تشریح این طرح گفت: کار به گونه‌ای باشد که اسامی دانش آموزان متقاضی اردو به یک شرکت خصوصی داده شود تا راهبری از طریق این شرکت انجام شود، اما اهداف و استانداردهای برگزاری از طریق آموزش و پرورش اجرا شود چراکه با توجه به کمبود نیرو و امکانات محدود امکان سرویس‌دهی مناسب به دانش آموزان را نداریم.

کاظمی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌ها گفتیم که اردو‌های ورزشی، پرورشی و فرهنگی در یک اردوگاه برگزار شود تا دانش آموزان علاوه بر تفریح مهارت‌های دیگری را هم تجربه کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از چرایی ماجرای حذف دریاچه ارومیه از کتاب درسی تا بحران رشته‌های علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..