تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصيه‌ هاي وزارت بهداشت به دانش‌ آموزان

توصيه‌ هاي وزارت بهداشت به دانش‌ آموزان

خبرگزاري آريا – با شروع سال تحصيلي، دانش‌آموزان بايد نکاتي را درباره بهداشت و سلامت خود بدانند و نکات ايمني در مدرسه را رعايت کنند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، وزارت بهداشت همزمان با نخستين روزهاي آغاز سال تحصيلي جديد، در توصيه‌ هايي از دانش‌ آموزان که بيش از پيش مراقب سلامت خود باشند.
در توصيه‌هاي وزارت بهداشت آمده است: اگر مي‌خواهيد بهتر رشد کنيد، بهتر ياد بگيريد و بيشتر بتوانيد بازي کنيد، بايد هر روز صبحانه کافي بخوريد. همچنين پفک، چيپس، لواشک، يخمک، آبنبات باعث لاغري و کند ذهني شما مي‌شوند و بهتر است به جاي آنها از نان و پنير، تخم‌مرغ، گردو، ميوه‌هاي تازه يا خشک مثل خرما، کشمش، انجير و توت استفاده کنيد.
قبل از غذا خوردن و پس از دستشويي رفتن، دستان خود را با آب و صابون بشوييد، پس از بازگشت از مدرسه نيز دست‌ها، صورت، پاها و جوراب‌هاي خود را خوب بشوييد.
براي مطالعه و نوشتن، فاصله مناسب صفحه با چشم‌هاي خود را رعايت کنيد.
هرگز با دست آلوده يا دستمال کثيف چشمان خود را نماليد، از فرو کردن مداد، خودکار و ساير لوازم‌التحرير نوک تيز در گوش‌هايتان خودداري کنيد. هرگز مداد پاک کن و وسايل آلوده را به دهان‌تان نبريد. همچنين هرگز چيزي را به سمت ديگران پرتاب نکنيد به خصوص اگر نوک تيز يا سنگين باشد.
هر هفته ناخن‌هاي خود را کوتاه کنيد تا سلامت بمانيد. همچنين بهتر است شب‌ها زود بخوابيد تا صبح سرحال و با نشاط به مدرسه برويد.
از دست فروش‌ها و دوره گردها خوراکي نخريد چون بيمار مي‌شويد. در زنگ تفريح از خوراکي‌هايي بخوريد که از خانه آورده‌ايد يا از بوفه مدرسه خريده‌ايد. مدرسه، خانه دوم شماست و آن را تميز نگه داريد. بايد بدانيد خوردن ميوه و سبزي در طول روز براي سلامت شما لازم است. قبل از خواب و بعد از هر وعده غذايي مسواک بزنيد تا دندان‌هاي سالم، تميز و دهاني خوشبو داشته باشيد.
مواظب دندان‌هاي خود باشيد و با آنها پسته، فندق و بادام نشکنيد.
در مدرسه ليوان، حوله يا دستمال، صابون و مسواک مخصوص خودتان را به همراه ببريد.
هميشه هنگام عطسه يا سرفه جلوي دهان و بيني خود را با دستمال کاغذي بگيريد و بعد آن را در سطل زباله بيندازيد.
از ريختن زباله در محيط مدرسه خودداري کنيد تا بيمار نشويد.
در روزهايي که نياز به کتاب و دفترهاي اضافه نداريد، آن‌ها را در کيف خود نگذاريد. از پوشيدن کفش تنگ نيز پرهيز کنيد.
اگر چشمان شما نوشته‌هاي روي تخته را خوب نمي‌بيند يا موقع املا نوشتن زياد عقب مي‌افتيد و بعضي کلمه‌ها را خوب نمي‌شنويد، به معلم و والدين خود بگوييد تا شما را نزد پزشک برند. هنگام نشستن در کلاس قوز نکنيد، تا کمتر خسته شويد.
هنگام عبور از خيابان‌هاي شلوغ از پل‌هاي عابر پياده يا قسمت‌هاي خط کشي شده عبور کنيد. از دويدن و بازي کردن در خيابان‌ها پرهيز کنيد.
زنگ تفريح براي استراحت شماست، بنابراين هميشه به حياط مدرسه برويد و از هواي آزاد استفاده کنيد. هنگام راه رفتن يا بازي کردن در محيط مدرسه هرگز ديگران را هل ندهيد. در خودرو در حال حرکت دست يا سر خود از پنجره بيرون نبريد.
همچنين ورزش قند خون را کنترل کرده و خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي ‌_ عروقي را کاهش مي‌دهد و از چاقي که عامل چند نوع سرطان است، جلوگيري مي‌کند. بنابراين روزانه حداقل ۳۰ دقيقه ورزش کنيد. ورزش و تمرينات متناسب با فصل انجام دهيد. در فصل گرم، تمرينات و حرکات سبک، ملايم و با فاصله انجام دهيد و در فصل سرما، حرکات و تمرينات را پي در پي و به تندي انجام دهيد.
از آشاميدن نوشيدني‌هاي خيلي سرد، نيم ساعت قبل از تمرين و يک ربع بعد از آن بايد خودداري کرد. فاصله غذا خوردن تا شروع تمرينات ورزشي بهتر است کمتر از سه ساعت نباشد تا هضم و جذب مواد غذايي به خوبي انجام گرفته و خون به مقدار کافي در دسترس ماهيچه‌ها باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصيه‌ هاي وزارت بهداشت به دانش‌ آموزان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..