تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواهران کاویانی؛ طراحان برند مشهور «Naked Wardrobe»

۷۷۶۶۸۲

۱۵۹۴ بازدید

برترین ها - ترجمه از پردیس بختیاری: شیدا، شیرین و شیده کاویانی... شاید این اسامی برایتان آشنا نباشد اما مطمئنا نام برند مشهور «Naked Wardrobe» را شنیده اید. این برند که در اینستاگرام بیش از 1.1 میلیون فالوور دارد، در سال 2012 توسط این 3 ایرانی در آمریکا آغاز به کار کرد. این برند کلکسیون لباس های متنوعی را، از پیراهن و کت های خزدار گرفته تا لباس های ورزشی و مایو، تولید می کند و یکی از بهترین و مشهورترین برندهای جهان است. جالب اینجاست که قیمت های محصولات آن بسیار مقرون به صرفه و تمامی آنها کمتر از 100 دلار می باشند.

مصاحبه با خواهران کاویانی، طراحان موفق برند «Naked Wardrobe»

در حال حاضر این برند جزو برندهای لوکس به حساب می آید. با شنیدن کلمه لوکس شاید اولین چیزی که به ذهن تان می رسد قیمت بالای آن باشد اما این برند توانست حتی با قیمت پایین هم خود را در میان لوکس ترین برندهای جهان جا کند. ستاره های چون خواهران کارداشیان، جنیفر لوپز، لیدی گاگا و بیانسه از مشتریان دائمی این برند هستند.

برند شما امسال 6 ساله می شود. از آغاز فعالیت آن برایمان بگو.

شیده: ما این کار را از 6 سال قبل از خانه پدری مان آغاز کردیم. در واقع این برند از آنجا که ما علاقه زیادی به خرید لباس داشتیم، شکل گرفت. ما عاشق مد و فشن و سفارش دادن لباس به صورت آنلاین بودیم. از این رو، تصمیم گرفتیم که برند خودمان را تاسیس کنیم و آن را به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار دهیم. در ابتدای کار، شبکه اجتماعی سکوی پرتاب خوبی برای ما بود، از این رو ما خیلی زود رشد کردیم و معروف شدیم.

آیا شما در زمینه مد و فشن تحصیلات آکادمیک دارید؟

شیده: بله، من مدرک تحصیلی طراحی لباس دارم. در کنار آن در مقطع کارشناسی مدیریت نیز درس خواندم. بنابراین به خوبی می توانیم ایده هایی که در سر دارم را عملی کنم.

شیدا: من در رشته ارتباطات درس خواندم و در این رشته هم کار می کنم. من در شرکت های مختلفی کار کردم و تجربه های زیادی به دست آوردم که در حرفه مد و فشن هم به کمکم آمد.

شیرین: من طراحی گرافیک خوانده ام و از کامپیوتر هم سر در می آورم. با داشتن این دو حرفه به خوبی توانستم از پس فروش آنلاین لباس برآیم.

هدف اصلی شما برای تاسیس این برند چه بود؟

شیده: کیفیت بالای کالا با قیمت های پایین. ما نمی خواستیم مانند برندهای دیگر باشیم، یعنی برای یک تی شرت با کیفیت بالا 100 دلار پول بگیریم یا این که یک تی شرت بی کیفیت را به قیمت 15 دلار به فروش برسانیم. اینها به نظر ما ارزشی ندارد. هدف ما این بود که کالایی باکیفیت و با هزینه ای کمتر را در اختیار مردم، حتی آنهایی که توانایی مالی خوبی ندارند، قرار دهیم.

شیرین: ما می دانیم که اکثر مردم توانایی خرید کالایی با قیمت بالا، مانند 100 دلار را ندارد. از این رو ما لباس هایی را تولید کردیم که با شستن تغییر شکل نمی دهند، علاوه بر آن بسیار نرم و راحت اند. در واقع جنس پارچه هایی که ما انتخاب می کنیم از کیفیت بالایی برخوردارند، اصلا به همین دلیل است که ستاره های بسیاری به سمت ما جذب و مشتری دائمی ما شده اند. ما از این که مردم در طبقات اجتماعی مختلف می توانند همگی لباس های ما را به تن کنند، حس خوبی داریم.

مصاحبه با خواهران کاویانی، طراحان موفق برند «Naked Wardrobe»

چقدر طول کشید تا پروژه شما شهرت و محبوبیت خود را به دست آورد؟

شیده: زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم، هیچ ایده ای در مورد آینده این برند نداشتیم. ما فکر می کردیم که می توانیم از محصولات مان لباس هایی را به صورت رایگان برای خود برداریم و بپوشیم اما آنقدر فروش مان خوب بود که هیچی برای خودمان نمی ماند و ما مدام مجبور بودیم که محصولات جدید تولید کنیم.

کمی از سیر تولید لباس هایتان برایمان بگویید.

شیده: زمانی که من به طراحی لباس فکر می کنم، به دنبال چیزی جذاب و در عین حال راحت هستم. خواهر من، شیرین، در زمینه طراحی بسیار خلاق است. او ایده های منحصر بفردی را به من می دهد و ما در کنار هم آن را تکمیل می کنیم اما در نهایت سعی می کنیم که سادگی کار را حفظ کنیم. البته طراحی ساده لباس یک ایراد بزرگ دارد، این که زمانی که ما به سادگی فکر می کنیم، این تصویر در ذهن مان تداعی می شود که این مدل لباس در همه جا دیده می شود. از این رو باید سادگی را به گونه ای طراحی کنیم که شبیه به هیچ چیز دیگری نباشد.

زمانی که صحبت از رنگ لباس به میان می آید، ما دوست داریم که رنگ های بولد و جسورانه را به کار ببریم اما به راستی رنگ های خنثی طرفداران بیشتری دارد. مشکی، سفید، قهوه ای و خاکستری... اما خب ما سعی می کنیم که ترکیبی از این دو رنگ را در محصولات مان به کار گیریم.

ما در عصر فست فشن هستیم، بنابراین باید با سرعت هر چه تمام تر محصولات مان را طراحی و روانه بازار کنیم. معمولا 2 تا 4 هفته زمان می برد تا ما محصولات مان را به دست مشتری برسانیم. در این شرایط اگر بازخورد خوبی دیدیم، می توانیم محصولات مشابه بیشتری را تولید کنیم. به نظرم تنها این روش در عصر حاضر پاسخگوی چنین بیزنس هایی می باشد.

مصاحبه با خواهران کاویانی، طراحان موفق برند «Naked Wardrobe»

یکی از چیزهایی که خانم ها به آن توجه زیادی می کنند، سایز لباس است. آیا لباس هایی که طراحی می کنید به زیبایی بر تن خانم ها می نشیند؟

شیده: یکی از چیزهایی که در طراحی لباس به آن اهمیت زیادی می دهیم، جنس پارچه است. ما دوست ندارید که مشتریان لباس را بخرند و به خانه ببرند و تازه ببینند که اندازه تن شان نیست. ما دوست داریم که آنها از خریدشان راضی باشند، نه تنها از جنس و مدل لباس، بلکه از قیمتی که برای آن می پردازند. در واقع ما به سایز لباس از همان مرحله اول توجه می کنیم. ما پارچه ها را با دقت زیادی انتخاب می کنیم. اگر پارچه ای کشی نباشد، مطمئنا بر تن هر کسی نخواهد رفت، بنابراین کشی بودن پارچه ها یکی از مهمترین عوامل ما در انتخاب لباس است.

شیرین: ما سه خواهر هر کدام اندام های متفاوتی داریم، از این رو هنگام طراحی به اندازه لباس نیز اهمیت زیادی می دهیم.

شما 1.2 میلیون فالوور در اینستاگرام دارید، چالش شما در حال حاضر چیست؟

شیدا: ما موفقیت مان را مدیون شبکه های اجتماعی هستیم. در واقع به کمک آن بود که توانستیم به مردم در سراسر جهان دسترسی پیدا کنیم اما اینستاگرام طی چند سال اخیر تغییرات زیادی کرد. تمام بیزنس ها می خواهند که از این طریق خودی نشان دهند، از این رو کار ما را سخت کرده اند. ما باید مدام به فکر این باشیم که چگونه جایگاه مان را حفظ کنیم و فالوورهای بیشتری به دست آوریم.

با این که اقتصاد تغییر کرد و قیمت ها بالا رفت، اما ما هنوز هم قیمت های محصولات مان را بالا نبردیم. واقعا کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه محصولات ما است که مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. ما از این که مردم برایمان کامنت های مثبت می گذارند، خوشحال می شویم: «ما لباس شما را بر تن جنیفر لوپز هم دیدیم. مرسی از این که قیمت ها را بالا نبرده اید تا همه ما بتوانیم از آنها استفاده کنیم.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواهران کاویانی؛ طراحان برند مشهور «Naked Wardrobe»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..