تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

۷۷۶۹۷۵

۵۳۹ بازدید

وبسایت نود: فور فور تو (fourfourtwo) طی گزارشی به فهرستی از بازیکنانی پرداخته که زمانی در یک تیم با هم همبازی بوده اند، لیستی که شاید تصورش اکنون قدری سخت باشد ولی زمانی این بازیکنان در کنار هم تمرین و بازی کرده اند:

۱- ادرسون و یان اوبلاک (ریو آوه)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

تصورش را می کنید که این دو زمانی در یک تیم حضور داشتند؟ دو دروازه بانی که اکنون در باشگاه های بزرگی حضور دارند و جزو بهترین های جهان هستند، زمانی در ریو آوه کنار هم حضور داشتند. فصل ۲۰۱۲-۲۰۱۳ ادرسون ۱۸ ساله و اوبلاک ۱۹ ساله دو دروازه بان ریو آوه بودند.

اوبلاک در آن فصل به صورت قرضی از بنفیکا به این باشگاه پیوسته بود. در آن فصل این اوبلاک بود که نبرد برای سنگربانی ریو آوه را پیروز شد. اوبلاک ۳۱ بازی انجام داد و ادرسون ۸ بازی در طول فصل انجام داد. ریو آوه در آن فصل ششم شد. جالب تر این که اوبلاک بعد به بنفیکا بازگشت و با درخشش در این تیم، راهی اتلتیکو شد و سپس بنفیکا به سراغ ادرسون رفت، ادرسون هم در بنفیکا درخشید و در نهایت راهی منچسترسیتی شد.

۲- دیوید مویس و دیوید بکام (پرستون)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

مویس ۵۵ ساله، شش فصل را در پرستون گذراند. دوران حضور او در بین سال های ۹۳ تا ۹۹، بیشترین زمان حضور وی در یک باشگاه در دوران حرفه ایش بود. شاید بهترین دوران مویس در زمان بازیگری در همین تیم پرستون بود. جایی که توانست دوران مربیگری اش را نیز از همین تیم آغاز کند.

مویس بین سال های ۹۸ تا ۲۰۰۲ سرمربی پرستون بود. اما نکته جالب همبازی شدن مویس و بکام در پرستون بود. مویس که چند فصل قبل سرمربی منچستریونایتد شد، زمانی با بکام اسطوره شیاطین سرخ همبازی بوده است. بکام فصل ۹۴-۹۵ دوران کوتاهی را به صورت قرضی در پرستون بازی کرد که در ۵ بازی برای این تیم، دو گل هم زد.

که یکی از آن ها هم از روی نقطه کرنر بود! جالب این که مویس که در آن زمان مربی - بازیکن پرستون بود خیلی اعتقادی به بکام نداشت و تصور می کرد آن جوان لاغر به کمک تیمشان نمی آید.

۳- برد فریدل و گئورگی حاجی (گالاتاسرای)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

درست است که برد فریدل آمریکایی بخش اعظمی از دوران حرفه ایش را در انگلیس سپری کرد و ۶۴۲ بازی در لیگ برتر برای لیورپول، بلکبرن، استون ویلا و تاتنهام انجام داد. اما او در ابتدای دوران حرفه ایش، مدتی کوتاه را در گالاتاسرای سپری کرد.

فریدل آمریکایی در فصل ۱۹۹۵-۱۹۹۶، ۳۷ بازی برای این تیم ترکیه ای انجام داد، جایی که با حاجی همبازی بود. البته هم تیمی بودن این دو نفر خیلی به طول نینجامید، چرا که فریدل تابستان ۹۶ راهی کلمبوس کرو شد، اما حاجی در ترکیه ماند و با گالا افتخارات زیادی کسب کرد.

۴- ریاض محرز و بنجامین مندی (لوهاور)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

مندی و محرز این فصل در سیتی همبازی هستند. اما پیش تر این دو بازیکن چپ پا در فرانسه در باشگاه لوهاور و در لیگ دسته دو این کشور در یک تیم با هم همبازی بودند. محرز سال ۲۰۱۰ راهی لوهاور شد، مندی نیز به عنوان یک جوان ۱۳ساله در سال ۲۰۰۷ راهی لوهاور شد و طی فصول ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، برای تیم اصلی لوهاور به میدان رفت. در تابستان ۲۰۱۳ بود که مندی راهی مارسی شد و محرز هم ژانویه ۲۰۱۴ راهی لسترسیتی شد.

۵- ریوالدو و کاسیمیرو (سائوپائولو)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

اگرچه ریوالدو از یک نسل و کاسیمیرو از نسلی دیگر است ولی این دو ستاره فوتبال برزیل، زمانی همبازی بوده اند. ریوالدو سال ۲۰۱۱ راهی سائوپائولو شد، او در آن زمان ۳۷ سال داشت. ولی در همان بازی نخستش برای سائوپائولو گلزنی کرد. ریوالدو در طول آن فصل در ۳۰ برای این تیم، ۵ گل زد.

در آن زمان، کاسیمیرو یک جوان تازه وارد بود، بازیکنی که دومین فصل حرفه ای فوتبالش را سپری می کرد و تنها ۱۹ سال داشت. با این وجود پیش از انتقال به رئال مادرید، یک عضو تقریباً ثابت در ترکیب خط میانی تیمش بود.

۶- تیری آنری و یان آرنه ریسه (موناکو)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

این دو بازیکن در دهه گذشته میلادی، در ترکیب لیورپول و آرسنال، رقبای یکدیگر بودند ولی اواخر دهه ۹۰ میلادی در موناکو همبازی بودند. ریسه، زمانی به موناکو پیوست که آنری پنجمین و آخرین فصلش را در موناکو سپری می کرد. موناکو در آن فصل در لیگ فرانسه چهارم شد. اولین بازی این دو در کنار هم سپتامبر ۱۹۹۸ در بازی مقابل لوهاور رقم خورد. در ان تیم موناکو بازیکنان بزرگ دیگری نظیر فابین بارتز، تورام و ژولی هم حضور داشتند.

۶- ویلفرد زاها و ادگار داویدز (کریستال پالاس)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

ویلفرد زاها پیش از پیوستن به منچستریونایتد و در دوران اول حضورش در پالاس، مدت کوتاهی با داویدز بزرگ همبازی بود. داویدز در اواخر دوران فوتبالش به سطوح پایین فوتبال انگلیس رفت. او در بارنت مدت بیشتری دوام آورد ولی دوران حضورش در پالاس بسیار کوتاه بود. داویدز هلندی در فصل ۲۰۱۰-۲۰۱۱ در لیگ چمپیونشیپ تنها ۶ بار به میدان رفت، اما زاها ۴۴ بازی انجام داد و به تیمش کمک زیادی کرد تا از سقوط فرار کند.

۷- مائوریسیو پوچتینو و رونالدینیو (پاریسن ژرمن)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

یک دهه قبل نه پاریسن ژرمن تیمی پرستاره بود و نه پوچتینو یک بازیکن معروف. در واقع پوچتینو هیچگاه در دوران بازیگری اش یک چهره مشهور نبود، عمده شهرت وی به دلیل عملکرد خوبش در عرصه مربیگری است.

اما جالب است بدانید که یک دهه قبل، در اوایل هزاره سوم، پاریسن ژرمن تیمی بود که رونالدینیو و پوچتینو را در ترکیب خود داشت. پوچتینو دو فصل و نیم در پاریسن ژرمن حضور داشت و ۹۵ بازی برای این تیم انجام داد و سپس راهی اسپانیول شد، در همان زمان رونالدینیو تازه به اروپا آمده بود و در اولین تجربه اش به پاریس رفت، او دو فصل در این تیم درخشید و سپس به بارسلونا ملحق شد.

۸- ادن هازارد، پاتریک کلایورت و اوبامیانگ (لیل)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

لیل ده سال قبل بازیکنان بزرگی در ترکیبش داشت. کلایورت بزرگ در اواخر دوران فوتبالش به فرانسه رفت. او فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ به لیل پیوست و در ۱۳ بازی برای این تیم، ۴ گل زد. در آن زمان ادن هازارد یک جوان نوظهور بود که طی فصل ۲۰۰۷-۲۰۰۸ تنها ۴ بازی برای لیل انجام داد. در واقع این دو هیچوقت در یک مسابقه کنار هم بازی نکردند. کلایورت در پایان آن فصل بازنشسته شد. اما بعدتر در فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹، اوبامیانگ به لیل پیوست. او برای یک فصل به صورت قرضی از میلان به لیل ملحق شد و ۲۴ بازی برای این تیم انجام داد و با هازارد همبازی بود.

۹- اسوالدو آردیلس و دیوید سیمن (کیوپی آر)

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

این دو هر دو از چهره های بزرگ دو باشگاه رقیب لندنی هستند: تاتنهام و آرسنال. آردیلس ده سال را در اسپرز سپری کرد و سیمن هم ۱۳ سال دروازه بان آرسنال بود. اما جالب است بدانید این دو رقیب، زمانی همبازی بودند.

در فصل ۱۹۸۹-۱۹۸۸ این دو بازیکن در کوئینز پارک رنجز مدتی با هم همبازی بودند. آردیلس تنها یک فصل در کیوپی آر بود و سپس دو سال بعد بازنشسته شد. اما سیمن بعد از چهار فصل درخشان با کیوپی آر راهی آرسنال شد و بیش از یک دهه در این تیم لندنی بازی کرد.

۱۰- مارادونا، داور شوکر و دیگو سیمئونه

فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!

اوایل دهه ۹۰ میلادی، سویا بازیکنان بزرگی در ترکیبش داشت. مارادونا در اواخر دوران بازیگری اش، در فصل ۱۹۹۲-۱۹۹۳ یک سال را در سویا سپری کرد. در آن زمان سیمئونه تازه در ابتدای راهش قرار داشت. سیمئونه ۲۲ ساله در آن سال راهی سویا شد و در یک رختکن با مارادونا حضور داشت. شوکر ستاره خط حمله تیم ملی کرواسی هم در آن سال در سویا حضور داشت و در فصل اشاره شده، ۱۳ گل برای سویا به ثمر رساند. شوکر سال ۹۶ راهی رئال مادرید شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فهرستی جالب از بازیکنانی که در یک باشگاه هم تیمی بوده‌اند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..