تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشگیری و کاهش خطرات اولویت ژاپنی‌ها در بحث زلزله

پیشگیری و کاهش خطرات اولویت ژاپنی‌ها در بحث زلزله

"یوکی هارو کوبا یاشی" امروز در نشست مشترک ایران با جایکا با موضوع "آسیب شناسی لرزه‌ای ساختمان و شریان‌های حیاتی" در دانشگاه امیرکبیر با اشاره به مخاطرات طبیعی این کشور اظهار کرد: ژاپن در دهه‌های گذشته با انواع حوادث طبیعی مخرب مانند سیل، زلزله، توفان، سونامی و رانش زمین مواجه بوده که منجر به خسارت‌های انسانی، طبیعی و اقتصادی شده است.

وی با تاکید بر اینکه از سال 1960 تاکنون ژاپن تلاش کرده که روش خود را از اقدام‌های پاسخ‌محور به پیشگیری‌محور تغییر دهد، ادامه داد: بر همین مبنا تلاش‌های ما برای جلب مشارکت داوطلبان به صورت انفرادی و گروهی در غالب جوامع محلی شکل گرفت.

کوبایاشی اضافه کرد: علاوه بر این پس از زلزله عظیم سال 2011 ژاپن، این کشور تلاش کرد تا اقدام‌های مرتبط با ارزیابی و مقابله با مخاطرات را بر اساس ایده کاهش مخاطرات تقویت کند.

وی خلطر نشان کرد: فراتر از اینها، ژاپن نقش کلیدی در تدوین سند بین‌المللی "کاهش مخاطرات" در سومین کنفرانس بین‌المللی در شهر سندای ژاپن داشت.

وی تاکید کرد: بر این اساس سازمان همکاری‌های بین‌المللی ژاپن نیز در کنار سایر دستگاه‌های ذیربط تمام توان خود را به کار گرفته است تا در اجرای سند سندای در حوزه‌های پیشگیری و کاهش خطرات، آماده‌سازی، پاسخ، بازسازی و بازتوانی همکاری کنند.

رییس دفتر جایکا با بیان اینکه این سازمان اولویت را به پیشگیری و کاهش خطرات داده و معتقد است که سرمایه‌گذاری برای کاهش مخاطرات طبیعی با هدف تقویت تاب‌آوری اولویت نخست همه اقدام‌ها در حوزه مدیریت بحران است.

کوبایاشی ادامه داد: جایکا در سال‌های گذشته همکاری همه‌جانبه‌ای با سازمان‌های متولی در ایران و تهران در زمینه مدیریت بحران داشته که از آن جمله می‌توان به همکاری‌های گسترده با سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سال 1998 تاکنون اشاره کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این، جایکا همکاری نزدیک با وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و سازمان مدیریت بحران کشور را با هدف کاهش خطرات در ایران ادامه خواهد داد.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشگیری و کاهش خطرات اولویت ژاپنی‌ها در بحث زلزله»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..