کمپانی خودروسازی دوج یکی از لوکس ترین برندهای خودروسازی است و خودروهایی خاص تولید می کند. دوج چلنجر یکی از این خودروهای خاص است که به تازگی مدل ۲۰۲۰ آن معرفی شده است که امروز در نیک صالحی می خواهیم درباره آن صحبت کنیم
دوج چلنجر ۲۰۲۰دوج تاکید کرده این پلتفرم را مورد بازنگری قرار خواهد داد تا توان پاس کردن استانداردهای
زیست محیطی و ایمنی سختگیرانهتر بازار آمریکا در طول دهه آینده را رعایت کند.
انتشار یک رندر دیجیتال از نسل تازه دوج چلنجر موجب شده تا انتقادات از شرکت
خودروسازی دوج بالا بگیرد. این طرح که به نوعی نمونه کشیده و زمختتر سری فعلی
چلنجر است، به دلیل بهم خوردن تعادل طراحی نسل قبل خودرویی به غایت زشت
و بدترکیب به نظر میرسد.
دوج تاکید کرده این پلتفرم را مورد بازنگری قرار خواهد داد تا توان پاس کردن
استانداردهای زیست محیطی و ایمنی سختگیرانهتر بازار آمریکا در طول دهه آینده را رعایت کند.
با اینکه طرح مذکور فعلا از سوی گروه فیات کریسلر تایید نشده اما این کنسرسیوم چندملیتی تایید کرده تا سال ۲۰۲۱ نسل تازه چلنجر را نه با پلتفرم مدرن مازراتی گیبلی که با شاسی و سیستم تعلیق کاملا قدیمی کریسلر LX روانه بازار خواهد کرد. دوج تاکید کرده این پلتفرم را مورد بازنگری قرار خواهد داد تا توان پاس کردن استانداردهای زیست محیطی و ایمنی سختگیرانهتر بازار آمریکا در طول دهه آینده را رعایت کند. چلنجر یکی از محصولات نسبتا موفق دوج است که اهمیتی حیاتی برای شرکت خودروسازی دوج برای ادامه مسیر دارد.
جزئیات بیشتر درباره عرضه جایگزینهای جدید دوج چلنجر و چارجر پس از سال ۲۰۲۰کرایسلر حداقل تا سال ۲۰۲۰ با نسل کنونی خودروهای بزرگ خود سر خواهد کرد و پس از آن چلنجر، چارجر و شاید حتی کرایسلر ۳۰۰ بر روی پلتفرم جیورجیو سوار شده و با بازطراحی خود به عنوان مدل ۲۰۲۱ عرضه شوند.
مشخصات دوج چلنجرهمچنین طبق گفتههای یکی از منابع داخلی فیات-کرایسلر، سال ۲۰۲۱ زمانی است
که در آن به احتمال زیاد تولید یکی از سدان های بزرگ این شرکت خاتمه خواهد یافت.
پلتفرم جیورجیو زیرساخت جیولیای جدید را تشکیل داده و این خودرو تا پایان سال
در آمریکای شمالی عرضه خواهد شد. سرجیو مارکیونه گفته که از تطبیقپذیری
معماری جدید شرکت که زیرساخت مدلهای دیگر خواهد بود دلگرم شده است.
او اضافه کرده که:
من فکر میکنم که این پلتفرم چیزی بیش از انتظار ما انجام داده و بهکارگیری آن
در طیف وسیعی از مدلهای شرکت احتمالاً مفیدترین چیزی است که ما در طی این زمان انجام دادهایم.
به منظور استفاده از پلتفرم جیورجیو در دوج، این معماری باید وسیعتر شود بنابراین احتمال بکار رفتن آن در نسل بعدی چارجر و چلنجر وجود دارد. طبق گفتههای اتونیوز، این پلتفرم استحکام کافی را برای اجازه دادن به شرکت برای ساخت اولین مدل سقف نرم از زمان لغو ساخت کرایسلر ۲۰۰ کانورتیبل را داراست.
نمای ظاهری دوج چلنجرهنوز تا سال ۲۰۲۰ زمان زیادی باقی مانده و فیات-کرایسلر در حال حاضر
روی تازهتر کردن چارجر، چلنجر و ۳۰۰ به عنوان مدل ۲۰۱۸ تمرکز کرده است.
فرادید و پدال