تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرگردانی دانش آموزان جرگلان با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، وضعیت نابسامان مدرسه ابتدایی روستای قزل با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی و بلاتکلیفی دانش آموزان به علت تخریب مدرسه قبلی  و آماده نشدن مدرسه جدید در دهستان حصارچه بخش جرگلان در فضای مجازی پیچیده است .

در این باره یکی از اهالی این روستا می گوید: مدرسه قبلی کانکس بود سپس در تعطیلات تابستان کانکس ها را باز کردند که مدرسه جدید را بسازند ولی آنقدر شروع ساخت مدرسه جدید با تاخیر انجام شد که با شروع کلاسها فقط فونداسیون را چیدند .

آلتی ساسان می افزاید: بعد از گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی جدید قرار بود امروز دانش آموزان در شیفت بعد از ظهر به دبستان راهنمایی ادیب در روستای قره پالچق بروند اما در آنجا نیز کلاسی تشکیل نشد و دانش آموزان سرگردان بودند.

 

وی می گوید : در روستاهای جرگلان به اندازه کافی محرومیت وجود دارد و امید ما برای فقر زدایی و آینده روشن به تحصیل دانش آموزان است ولی مشاهده میکنیم که حتی در مقطع ابتدایی با چنین مسئله ای رو به رو می شویم.

 

هزینه ۶ میلیونی برپایی کانکس

یکی دیگر از اهالی هم می گوید: در حال حاضر کانکسی وجود دارد که برای استفاده و برپا کردن آن باید اهالی مبلغی در حدود ۶ میلیون تومان پرداخت کنند.

داود سرشار ادامه می دهد: مردم به دلیل شرایط اقتصادی نامساعدی که دارند، توان پرداخت این مبلغ را ندارند و امروز دانش آموزان روستا سرگردان شدند .

 

دانش اموزان قزل به روستای همجوار می روند

مدیر مدرسه ابتدایی عالم  قزل گفت: مقرر شده دانش آموزان ابتدایی قزل تا زمانی که مدرسه جدید و نوساز اماده شود در شیفت بعد از ظهر به مدرسه ادیب روستای قره پالچق در روستای همجوار بروند.

بهرام بهادر اظهارکرد: این مدرسه ۷۵ دانش آموز ابتدایی دارد که در شیفت بعد از ظهر به مدرسه روستای همجوار می روند که فاصله این روستا یک کیلومتر است .

وی ادامه داد : ناگفته نماند که باعث و بانی این اتفاق دهیار و شورای روستای قزل  هستند چراکه که از ابتدا قول تامین هزینه کانکس که مبلغ ۳ میلیون بوده را دادند ولی بعدها زیر حرفشان زدند .

بهادر با اشاره به پخش شدن پروندهای دانش اموزان سابق در حیاط مدرسه نیز گفت: دهیار روستا مقصر این قضییه است چراکه اموال مدرسه را در مکانی بی در و پیکر قرار داده و دانش اموزان به راحتی از نرده ها در تابستان رد شده و پرونده ها را بیرون ریخته اند .

 

ده مدرسه تخریبی در شهرستان وجود دارد

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رازوجرگلان گفت : عدم پایبندی دهیار و اولیا به قول خود مبنی بر اختصاص مکانی مناسب برای تحصیل دانش آموزان تا  زمان اتمام ساخت مدرسه جدید یا نصب دیوارهای پیش ساخته در مکان ساختمان قدیمی مدرسه باعث شد تا مجبور شویم حق انتخاب بین دوگزینه رفت و آمد دانش آموزان به قره پالچق و یا استفاده از ساختمان قدیمی مدرسه با همکاری اولیا جهت تعمیر و آماده سازی را به اولیا بدهیم .

محمدمهدی محمدی افزود:  اولیای دانشآموزان روستای قزل ماندن در مکان قدیمی که کاملا موقتی است را به رفت و آمد دانش آموزان به روستای همجوار را ترجیح دادند .

محمدی اظهار کرد: روز گذشته در جلسه ای با حضور معاون و بازرس اداره کل آموزش و پرورش مصوب شد که طی ۱۵ روز آینده با کمک مردم و آموزش و پرورش کانکس پیش ساخته آماده شود تا مشکل مدرسه ای این روستا حل شود.

وی همچنین از تخریبی بودن ۱۰ مدرسه در روستاهای شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر یک مدرسه ۶ کلاسه در بک پولاد ، یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای حسن آباد در حال ساخت هستند .

وی با بیان اینکه ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه نیز در روستای کرپشلی به دلیل نبود اعتبارات متوقف شده است، اضافه کرد:  روستاهای بچه دره، تنگه ترکمن، تکله قوز، بش دره،کاریز و کرکولی نیز از جمله روستاهایی هستند که نیاز به ساخت مدرسه دارد .

رئیس آموزش و پرورش شهرستان رازوجرگلان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمام دانش آموزان مدارس این روستاها به صورت چرخشی تحصیل می کنند .

به گزارش عصر اترک، 11 هزار دانش آموز در 165 آموزشگاه در شهرستان راز و جرگلان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرگردانی دانش آموزان جرگلان با گذشت چند روز از آغاز سال تحصیلی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..