تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثير ورزش سبک بر حافظه

تاثير ورزش سبک بر حافظه

خبرگزاري آريا – گروهي از متخصصان ژاپني بر اساس بررسي‌هاي خود اظهار داشتند: انجام حرکات ورزشي سبک مي‌تواند قدرت حافظه را تقويت کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايسنا، در اين بررسي آمده است که تنها انجام حرکات ورزشي سبک مي‌تواند بلافاصله قدرت حافظه را بهبود دهد.
متخصصان ژاپني در بررسي روي ۳۶ زن و مرد که از وضعيت سلامت کامل برخوردار بودند، دريافتند تنها انجام ۱۰ دقيقه حرکت ورزشي با دوچرخه ثابت باعث شد اين افراد در تست حافظه‌اي که مدت کوتاهي پس از ورزش کردن انجام دادند، عملکرد خوبي داشته باشند.
بررسي روي اسکن‌هاي مغزي ۱۶ نفر از شرکت‌ کنندگان نشان داد انجام حرکات ورزشي سبک به سرعت ارتباط بين بخش‌هاي قشريِ مغز و «hippocampal dentate gyrus» برقرار مي‌کند. اين دو بخش از مغز در فرآيند حافظه نقش کليدي دارند.
يکي از محققان ارشد اين مطالعه گفت: انجام حرکات ورزشي سبک تاثيرات مثبتي بر مغز و قدرت شناختي دارد. همچنين يافته‌هاي بدست آمده مي‌تواند خبر خوبي براي افرادي باشد که اصولا ورزش کردن براي آنها کار دشواري است.
به گزارش هلث‌دي نيوز، محققان ژاپني همچنين اظهار داشتند: درحاليکه اين بررسي بر تاثير ورزش کردن در قدرت حافظه زنان و مردان تمرکز داشته اما مي‌توان گفت که انجام حرکات ورزشي سبک نه تنها روي جوانان بلکه بر افراد مسن‌تر هم تاثيرگذار است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثير ورزش سبک بر حافظه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..