تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فردا عصر در ورزشگاه آزادی تهران دربی سنتی پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود. این بازی نه تنها در ایران، که در کشور‌های دیگر دنیا هم بازتاب دارد و به عنوان یکی از خاص‌ترین و بزرگ‌ترین دربی‌های جهان شناخته می‌شود. قطعا با حضور بازیکنان و به خصوص مربیان خارجی، این بازتاب‌ها بیشتر نیز خواهد بود. اما جدا از مهم‌ترین دربی ایران که در زمره بازی‌های ویژه دنیا قرار گرفته، کشور‌هایی نیز در جهان هستند که دربی‌های مهمی دارند، اما به واسطه کوچک یا ناشناخته بودن این کشور‌ها و پایین بودن سطح فوتبالشان، دربی‌های آن‌ها هم در جهان مورد توجه قرار نمی‌گیرند. در این مطلب به ۱۰ مورد از دربی‌های گمنام در سطح جهان پرداخته ایم که با وجود ناشناخته بودن تیم‌ها در ابعاد جهانی یا قاره ای، در کشور‌های خودشان بازی بسیار مهمی به حساب می‌آیند.

ترینیداد و توباگو:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

ترینیداد ۱۸۴ امین کشور کوچک دنیا است. این کشور خیلی کم فوتبال خود را به سطح اول دنیا رسانده و ستاره‌ای با نام دوایت یورک شاید بهترین بازیکن تاریخ آن باشد. همچنین تنها حضور آن‌ها در جام جهانی که به ۲۰۰۶ آلمان برمی گردد، نقطه درخشان دیگری در تاریخشان است. در لیگ فوتبال ترینیداد که به تی تی پرو لیگ مشهور است، تیم نیروی دفاعی با ۲۲ قهرمانی اختلافی فاحش نسبت به تمامی تیم‌ها دارد. اما دربی مشهور این لیگ، بین دبلیو کانکشن و سن خوان جابلوته انجام می‌شود. این تیم‌ها به ترتیب با ۵ و ۴ قهرمانی لیگ، دومین و سومین تیم‌های پرافتخار به شمار می‌روند. البته در سایر جام‌ها اختلاف میان دو تیم زیاد است و دبلیو کانکشن به مراتب ویترین شلوغ تری برای خود ساخته. این تیم ۵ بار هم قهرمان جام باشگاه‌های حوزه کاراییب شده است.

برمودا:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

برمودا یکی از کوچکترین کشور‌های منطقه آمریکای مرکزی است که کمتر از بیست کشور با مساحتی کوچکتر از آن در دنیا وجود دارند. فدراسیون فوتبال برمودا در حوزه کونکاکاف عضویت دارد. در این کشور فوتبال به همراه کریکت یکی از ورزش‌های محبوب است. لیگ فوتبال برمودا از سال ۱۹۶۳ راه اندازی شده و بیش از نیم قرن سابقه دارد. با وجود اینکه پرافتخار‌ترین تیم‌های این کشور هر کدام ۱۰ قهرمانی در تاریخشان دارند، اما مهم‌ترین دربی برمودا دربی دوونشایر (Devonshire) است. دو تیم کولتس و کوگرز از این منطقه برگزار کننده این دربی هستند. این تیم‌ها به ترتیب ۳ و ۴ قهرمانی در لیگ برمودا کسب کرده اند. افتخارات کوگرز همگی بعد از سال ۲۰۰۱ به دست آمده، ولی کولتس در دهه‌های دور پرافتخار‌تر از سال‌های اخیر بوده است.


جزایر فارو:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

همیشه برای بالا بردن رکورد گلزنی تیم‌های ملی در اروپا، حریفی مثل جزایر فارو لازم است و ما این کشور را به باخت‌های سنگینی که در تاریخ متحمل شده می‌شناسیم. این کشور از لحاظ مساحت هم در بین همه کشور‌های دنیا در رتبه ۱۹۶ قرار گرفته است. در لیگ جزایر فارو، اما رقابت‌های جالبی وجود دارد. مهم‌ترین آن‌ها بین دو تیم از شهر تورشوان است. دربی این شهر بین تیم‌های اچ بی و بی ۳۶ برگزار می‌شود. اچ بی با ۲۳ قهرمانی پرافتخار‌ترین تیم این کشور است و بی ۳۶ هم با یازده عنوان قهرمانی از این حیث در رده سوم است.


آندورا:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

در دویست و یازدهمین کشور وسیع دنیا هم یکی دو دربی جالب توجه برگزار می‌شود. آندورا که همیشه در مسابقات قاره اروپا خیلی زود مقابل تیم‌های قوی‌تر شکست خورده و حذف شده، لیگ منظمی مثل اکثر کشور‌های قاره سبز دارد. در مسابقات پریمرا دیویژو، تیم سانتا کولوما با ۱۲ قهرمانی با اختلاف پرافتخار‌ترین تیم به حساب می‌آید. دربی مهم فوتبال آندورا ملقب به ال کلاسیک، بین همین تیم و سنت جولیا برگزار می‌شود. سنت جولیا هم با ۲ قهرمانی، سومین تیم پرافتخار آندورا است. هرچند در بازی‌های حذفی هم قهرمانی‌های سانتا کولوما بیشتر از سنت جولیا است، نکته جالب این است که هر دو تیم ۶ بار قهرمان سوپرکاپ شده اند و از این حیث با هم برابری می‌کنند.


جبل الطارق:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

دیگر کشور کوچک و کم نام و نشان اروپایی جبل الطارق است که ما عمدتا این نام را به واسطه تنگه مشهور آن میشناسیم، نه نام یک کشور. این کشور از حیث وسعت، در رتبه ۲۵۳ جهان قرار دارد. جبل الطارق، اما لیگ فوتبال دارد و در آن دربی‌های نسبتا مهمی هم برگزار می‌شود. به نوعی می‌توان گفت: مهم‌ترین دربی این کشور بین تیم‌هایی برگزار می‌شود که تفاوت زیادی دارند. تیم اف سی اروپا با تاریخی نزدیک به صد سال در برابر تیم لینکلن رد ایمپس که کمتر از ۵۰ سال سابقه دارد، ویژه‌ترین بازی جبل الطارق را برگزار می‌کنند. نکته مهم اینجاست که تیم کم سابقه تر، ۲۳ قهرمانی لیگ دارد و پرافتخار‌ترین تیم این کشور است و در مقابل اف سی اروپا فقط ۷ بار توانسته قهرمان لیگ کشورش شود. نکته جالب دیگر این است که استادیوم‌های این دو تیم نیز مانند سرخابی‌های پایتخت ایران مشترک است، اما با ظرفیتی کمتر از ۳ هزار نفر.

کوزوو:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

یکی از عجیب‌ترین نام‌هایی که برای حریفان تدارکاتی تیم ملی ایران به گوش خورده، کوزوو بوده است. این کشور کوچک اروپایی که رده ۱۷۴ را از نظر وسعت در جهان در اختیار دارد، یک دربی مهم و جالب در لیگ خود دارد. این دربی سه نام دارد و با اسم‌های دربی کوزوو، دربی جیلان و دربی آناموراوا شناخته می‌شود. تیم‌های دیرتا و جیلانی برگزار کننده این مسابقه سنتی هستند. این بازی بیش از ۲۰ سال سابقه دارد و با پوشش رسانه‌ای فوق العاده‌ای در کشور کوزوو همراه است. یک شباهت آن به دربی پایتخت ایران، رنگ لباس تیم‌ها است و دربی جیلان را به مسابقه تیم‌های آبی و قرمز پوش می‌شناسند. این دربی که مثل بازی استقلال و پرسپولیس عمدتا بازی کم گلی بوده، در سه مسابقه آخر با نتیجه مساوی به پایان رسیده است. در حالی که اهمیت این بازی در کوزوو بالا است، لازم به ذکر است که هیچکدام از این تیم‌ها در زمره تیم‌های پرافتخار این کشور نیستند.


توگو:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

در اینجا به یک نمونه از دربی‌های آفریقایی بسنده می‌کنیم. کشور توگو که در سطح ملی با ستاره هایی، چون آدبایور و نسل خیلی خوب سال ۲۰۰۶ شناخته می‌شود، در رده باشگاهی توفیق خاصی در قاره آفریقا نداشته است. این کشور، اما چند تیم مهم در لیگ داخلی خود دارد که تقابل‌های آن‌ها با هم، بازی‌های ویژه‌ای به حساب می‌آیند. یکی از آن‌ها دیدار تیم‌های سماسی و فیلانته است. این جدال که به نوعی رقابت قرمز و آبی نیز به شمار می‌رود، در واقع نبرد پرافتخار‌ترین‌های کشور توگو است. سماسی تیمی است که با ۱۰ قهرمانی از همه تیم‌های توگو پرافتخار‌تر است و در رده دوم قهرمانی‌های لیگ، تیم فیلانته با ۷ عنوان قرار دارد. البته در قهرمانی‌های حذفی، فیلانته ۴ بر ۳ از رقیب خود پیش است و در مسابقات آفریقایی هم یک بار به مرحله یک چهارم نهایی رسیده که این آمار در تاریخ سماسی سابقه نداشته است.


کویت:.

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

اما در آسیا هم کشور‌هایی وجود دارند که با وسعت کم، دربی‌های مهم فوتبالی برگزار می‌کنند. کشور کویت که از نظر مساحت در رده ۱۶۲ در جهان قرار دارد، در فوتبال نه چندان پیشرفته خود یک دربی خاص بین تیم‌های العربی و القادسیه دارد که به الکلاسیکوی کویت شهرت یافته است. این دو تیم که مطرح‌ترین‌های فوتبال کویت به شمار می‌روند، تا کنون ۱۸۳ بار با هم بازی کرده اند که ۷۶ پیروزی سهم القادسیه بوده و در مقابل ۶۶ بار هم العربی برنده شده است. رقابت این دو تیم در عنوان‌ها نیز بسیار جذاب است به طوری که القادسیه با ۱۷ قهرمانی لیگ رکورددار است و العربی که نزدیک‌ترین تعقیب کننده این تیم است، ۱۶ قهرمانی دارد. البته تیم العربی حدود ۱۵ سال است که قهرمان لیگ نشده و عناوین و رکوردهایش مربوط به دوران قدیمی‌تر است. تیم القادسیه در سال ۲۰۱۴ قهرمان AFC کاپ هم شده که افتخار بزرگی برای فوتبال کویت است.

اردن:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

صد و پانزدهمین کشور وسیع دنیا هم یکی از کشور‌های عربی واقع در قاره آسیا است. اردن که در رده ملی همیشه یکی از حریفان خطرناک برای بزرگانی، چون ایران بوده، در لیگ باشگاهی خود یک رقابت سنتی و قدیمی دارد. دیدار تیم‌های الفیصلی و الوحدات مهم‌ترین بازی فوتبال اردن است. این بازی دربی پایتخت این کشور یعنی شهر امان محسوب می‌شود و تاریخی آمیخته با سیاست دارد. تیم الفیصلی در این دربی مهم ۵۲ پیروزی به دست آورده و الوحدات نیز ۴۸ بار موفق به برد شده است. از نظر افتخارات تیمی، اما رقابت دو تیم به این نزدیکی نیست. الفیصلی ۷۷ عنوان قهرمانی در سطح اول دارد و رقیب دیرینه یعنی الوحدات، ۴۷ بار توانسته قهرمان تورنمنت‌های مهم شود. از جمله اختلاف‌های دو تیم می‌توان به ۲ قهرمانی فیصلی در AFC کاپ اشاره کرد که الوحدات از آن بی نصیب بوده است. همچنین تیم الفیصلی ۳۳ بار قهرمان لیگ شده که این بیش از دو برابر قهرمانی‌های الوحدات است.


کره شمالی:

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید

در شرق آسیا هم دربی‌های خاصی وجود دارد. کشور کره شمالی، صد و یکمین کشور وسیع جهان، که عمدتا در رده باشگاهی فوتبال ضعیف ظاهر شده و حرف زیادی برای گفتن در آسیا نداشته است، دربی مهمی در پایتخت خود دارد. بازی تیم‌های ۲۵ آپریل و پیونگ یانگ سیتی خاص‌ترین بازی این کشور است. ۲۵ آپریل که مطرح‌ترین تیم کره است، تا کنون هفده بار قهرمان لیگ شده و یکه تاز است. در سمت مقابل پیونگ یانگ سیتی فقط ۵ بار عنوان قهرمانی لیگ را به دست آورده و تیم سوم از نظر افتخارات به شمار می‌رود. همچنین یک عنوان چهارمی تیم ۲۵ آپریل در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا یک افتخار مهم برای کره شمالی در عرصه باشگاهی است.

منبع: ورزش سه

انتهای پیام/

استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقلال - پرسپولیس در پیونگ یانگ/ دربی های ناشناخته و مهم دنیا را بشناسید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..