تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قیمت قطعات داخلی آیفون XS MAX مشخص شد

مجموع قطعات داخلی آیفون XS MAX حدود ۴۴۳ دلار قیمت دارند که نسبت به آیفون X تقریبا ۵۰ دلار گران‌تر شده است.

چندی پیش اپل، از پرچمدار جدید خود تحت عنوان آیفون XS مکس با قیمت ۱۱۰۰ دلار (برای نسخه پایه) رونمایی کرد که البته نسخه‌ ۲۶۵ و ۵۱۲ گیگابایتی این گوشی به ترتیب با برچسب قیمت ۱۲۵۰ و ۱۴۵۰ دلار در آمریکا به فروش می‌رسند.

حال سایت تک‌اینسایت با بررسی قطعات تشکیل‌دهنده‌ی جدیدترین گوشی‌ اپل، اعلام کرد که قطعات تشکیل‌دهنده‌ی آیفون XS MAX حدود ۴۴۳ دلار قیمت دارند؛ به این معنی که بزرگترین آیفون امسال، نسبت به آیفون ۱۰ که سال گذشته به بازار عرضه شد، حدود ۵۰ دلار هزینه ساخت بیشتری برای شرکت سازنده به همراه داشته است.

قیمت قطعات آیفون

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، این بار هم مانند سال گذشته، پنل OLED، گران‌قیمت‌ترین بخش از قطعات سازنده پرچمدار جدید را به خود اختصاص داده است. این پنل توسط شرکت کره‌ای سامسونگ که رقیب مستقیم Apple به شمار می‌رود، تولید می‌شود. با این تفاسیر، بخشی از درآمدهای سامسونگ، از فروش گوشی‌های جدید اپل تامین می‌شود.

هزینه‌ی ساخت صفحه‌نمایش OLED نسبت به سال گذشته ۵% افزایش پیدا کرده است که به‌نظر می‌رسد دلیل اصلی این موضوع به تورم سالانه مربوط باشد. البته نباید فراموش کرد که اندازه‌ی پنل صفحه‌نمایش جدید، نسبت به ۵.۸ اینچ سال گذشته (در آیفون X)، به ۶.۳ اینچ افزایش پیدا کرده است.

دومین قطعه‌ی پرهزینه‌ی پرچمدار جدید اپل، به پردازنده/ مودم مربوط می‌شود که با ۱۰% افزایش، از ۶۶ دلار (سال گذشته) به ۷۲ دلار (در آیفون XS MAX) تبدیل شده است. با نگاهی به تصویر، به راحتی می‌توان پی برد که تقریبا تمامی قطعات در سال ۲۰۱۸ برای اپل هزینه بیشتری نسبت به سال گذشته میلادی داشته‌اند؛ و تنها مواد مونتاژی و آنتن RF از این قاعده مستثنی هستند.

تک‌اینسایت یادآور شده است که قیمت اعلام‌شده توسط این سایت (۴۴۳ دلار)، تنها هزینه‌ی خام قطعات داخلی آیفون XS MAX محسوب می‌شود و باید هزینه‌های تحقیق و توسعه، نرم‌افزار، تدارکات و به‌خصوص بازاریابی گسترده اپل که باعث می‌شود مخاطبان به‌راحتی بیش از هزار دلار برای یک گوشی هوشمند هزینه کنند را هم در نظر گرفت.

لازم است بدانید که برخی از اعداد و ارقام اعلام‌شده در این مطلب با حدس و گمان همراه هستند، چرا که در حال حاضر قیمت دقیق و رسمی قطعات گوشی‌های جدید اپل منتشر نشده است. هرچند هزینه ساخت آیفون XS MAX بالاتر از ۴۴۳ دلار است؛ اما دانستن قیمت اجزای داخلی آن، چندان هم خالی از لطف نیست.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قیمت قطعات داخلی آیفون XS MAX مشخص شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..