تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقد کتاب «یادت باشد» در قم

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛  هشتمین نشست از سرینشست‌های نقد کتاب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم با محوریت نقد و بررسی کتاب «یادت باشد» ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس با حضور جمعی از کارشناسان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی و با مشارکت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و نشر شهید کاظمی در سالن اجتماعات کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد.

کتاب «یادت باشد»، داستان زندگی شهید حمید سیاهکالی‌مرادی دومین شهید مدافع حرم استان قزوین به روایت همسر این شهید فرزانه سیاهکالی است که طی مدت کوتاهی به چاپ بیستم رسیده و رهبر انقلاب اسلامی نیز در دیدار اخیر خود با اعضای مجلس خبرگان رهبری به داستانی از این کتاب اشاره کردند.

در ابتدای این نشست رسول ملاحسنی نویسنده کتاب «یادت باشد» طی سخنانی با بیان ایکه شهید حمید سیاهکالی مرادی در اردوهای راهیان نور خادم‌الشهدا بود، اظهار کرد: بنده در اردوهای راهیان نور با این شهید آشنا شدم، اخلاق و روحیات شهید در این اردوها به خوبی برای همگان قابل مشاهده بود به همین علت می‌توان گفت که کتاب «یادت باشد» یکی از ثمرات معنوی و برکات اردوهای راهیان نور است.

وی اضافه کرد: کتاب «یادت باشد» یک پروژه دو سال و سه ماه را طی کرده است که در آن در دل یک داستان و روایت با بیان خاطرات خاص به دنبال معرفی یک سبک زندگی بوده‌ایم چراکه طرح مباحث مختلف در راستای معرفی سبک زندگی کلیشه‌ای و فقط به بیان برخی روایات محدود شده است درحالی‌که هنرمندان می‌توانند به صورت غیرمستقیم سبک زندگی را به شیوه‌های مطلوب‌تری معرفی کنند.

این نویسنده جوان از وجود بیش از 63 نکته اخلاقی در کتاب «یادت باشد» یاد کرد و گفت: گاهی از زمان‌ها کار کتاب درگیر گره‌هایی می‌شد اما با عنایت خود شهید مشکل را رفع می‌کردیم، امیدواریم با نوشتن این کتاب توانسته باشیم تا این شهید بزرگوار را به شیوه مطلوب معرفی کنیم.

علی کوشاری از محققان و پژوهشگران استان قم با اشاره به اینکه در کتاب «یادت باشد» به مباحث مختلف در مورد دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شده است، تصریح کرد: رفتن به سراغ چنین زندگی‌نامه‌ای قابل تقدیر و جسورانه است چراکه زمانی که در هر کشوری برای نوشتن زندگی‌نامه بیشتر به سراغ افرادی می‌روند که مشهوریتی دارند و مردم به صورت طبیعی برای آگاهی از زندگی آن‌ها مشتاق هستند به همین علت به نکات و ساختارهای زندگی‌نامه‌ها کمتر توجه می‌شود.

وی اضافه کرد: طیف دوم که به سراغ آن‌ها می‌روند افراد مشهوری نیستند اما در زندگی آن‌ها اتفاقات خاصی رخ داده است که کتاب زندگی‌نامه آن‌ها مورد استقبال قرار می‌گیرد اما در مورد زندگی‌نامه شهید سیاهکالی مرادی که مشهوریت خاصی ندارد و در زندگی او نیز اتفاق خاصی رخ نداده است، کار سخت می‌شود چراکه نویسنده باید به سراغ محتواهای متفاوت و نکات خاص برود.

همچنین، حجت‌الاسلام والمسلمین عطاءالله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در این نشست حضور داشتند.

گفتنی است، شعرخوانی سید احمد علوی از شاعران آیینی استان قم و رونمایی از دو کتاب بریل به منظور ارائه به نابینایان و کم‌بینایان از دیگر بخش‌های این مراسم بوده است.

انتهای پیام/ت

رونمایی از دو کتاب بریل در قم



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقد کتاب «یادت باشد» در قم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..