تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۷۰ درصد از بافت شهر سردشت فرسوده است

ساعت: 14:12 منتشر شده در مورخ: 1397/07/04 شناسه خبر: 1412436

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از بافت سردشت فرسوده است، گفت: مساحت طرح هادی مصوب شهر سردشت حدود ۴۰۰ هکتار بوده و محدوده بافت فرسوده و ناکارآمد آن هم که مصوب شده بالغ بر ۲۸۰ هکتار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ابراهیم مبارک قدم امروز در حاشیه کلنگ زنی مدرسه ۱۲ کلاسه ‘هدف مارغان محله فرهنگیان’ در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز افزود: بافت میانی مرکز و پیرامونی شهر سردشت جزو بافت های ناکارآمد محسوب شده و به بهسازی، نوسازی و ساماندهی نیاز دارد که بخشی از آن به دست اندرکاران مدیریت امور شهری و بخشی هم به مردم برمی گردد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در رابطه با تکالیف دولت در خصوص بافت فرسوده سردشت، بیان کرد: محلات بر اساس نیازی که به خدمات عمومی همچون مدرسه، درمانگاه، سالن ورزشی، فضای آموزشی و غیره و همچنین قسمتهایی که به بهبود زیرساختها مثل آب و برق و گاز احتیاج دارند در کمیته های شهرستانی به سرپرستی فرمانداری ارزیابی و پس از تصویب در ستاد بازآفرینی عملیاتی می شوند.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت شهروندان سردشتی در اخذ تسهیلات بافت فرسوده که از سوی بانک مسکن و سایر بانکهای عامل پرداخت می شود نسبت به ساخت ساختمان ها بر اساس مقررات ملی تحت نظارت سازمان نظام مهندسی و نظارت عمومی شهرداری اقدام کنند چون حفظ ضوابط شهرسازی و توسعه شهری در ساماندهی بافت فرسوده و بهبود وضعیت زندگی شهروندان تاثیرگذار است.

مبارک قدم گفت: برای طرحهایی که در سطح استان توسط راه و شهرسازی اجرا می شود شامل بهسازی، آسفالت معابر و سایر خدمات عمومی بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است که از محل اعتبارات ملی وزارتی و مستمر هستند.

وی ادامه داد: بازآفرینی که در برنامه ششم توسعه به آن اشاره شده بر افزایش کیفیت سکونت و زندگی مردم در محلات تاکید دارد تا نابرابری در توزیع نامتناسب امکانات و منابع را کاهش و فضای آنها را در سایر محلات که مکان تعاملات اجتماعی هستند به گونه ای رضایت بخش تنظیم کند.

وی افزود: این موضوعات از طریق یک ستاد در حوزه ملی و ستاد بازآفرینی در سطح استان در حال پیگیری است که تاکنون ۲۷ محله در سطح استان شناسایی و مقرر شده که موضوع بهسازی و بازآفرینی آنها عملیاتی و اجرایی شود که محله فرهنگیان سردشت یکی از آنها است.

وی ایجاد فضاهای اموزشی را یکی از نیازهای اساسی این محلات در ستاد بازآفرینی عنوان کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش واداره کل نوسازی و تجهیز مدارس در سطح استان ۱۰۰ کلاس درس در قالب ۸ پروژه آموزشی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

مبارک قدم تصریح کرد: از این ۸ مدرسه در سطح استان، ۲ فضای آموزشی به اتمام و یکی از آنها نیز به بهره برداری رسیده است و یکی دیگر هم آماده افتتاح است که کلنگ زنی پروژه ۱۲کلاسه سردشت هم یکی از آنها و تا سال مالی ۹۸ به اتمام می رسد که امیدواریم با رسیدن به ۹۰ درصد پیشرفت همزمان تجهیز آن نیز انجام شود تا اینکه سال آینده دانش آموزان محله فرهنگیان ثبت نام شوند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از طرحهایی که در سطح شهر سردشت در حال اجرا است پروژه آسفالت و بهسازی محله فرهنگیان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که تقریبا با اضافه دستور کارهایی که داده خواهد شد تا اعتبار ۷ میلیارد ریال هم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در رابطه با وضعیت مساکن مهر در سردشت گفت: پیشرفت فیزیکی مساکن مهر در سردشت ۷۵ درصد بوده که این میزان در سطح استان ۹۶ درصد است و مهم ترین موضوعات در این خصوص تکمیل، آماده سازی و تامین خدمات زیربنایی هستند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۷۰ درصد از بافت شهر سردشت فرسوده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..