تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حل معمای تغییر رنگ پرتقال‌ه

سلامت نیوز:مقامات بهداشتی استرالیا می‌گویند معمایی را که در اوایل ماه جاری گمانه‌زنی‌های بسیاری به دنبال داشته، حل کرده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این معما زمانی مطرح شد که یک زن استرالیایی پس از مشاهده تغییر رنگ پرتقال‌هایی که قاچ می‌کرد، خواستار انجام تحقیقاتی برای کشف علت این اتفاق شد.

دانشمندان اکنون نشان‌ داده‌اند این امر به دلیل واکنشی طبیعی بین پرتقال‌ و یک چاقوی تازه تیز شده بوده و هیچ خطری برای سلامتی ندارد.

یکی از شیمی‌دان‌های استرالیایی اعلام کرده برای تعیین علت تغییر رنگ این پرتقال‌ها آزمایش‌های بسیاری انجام شد و نتایج آزمایش‌ها نشان داد آنتوسیانین که آنتی‌اکسیدانی طبیعی در پرتقال است با ذرات آهنِ جدا شده از چاقوی تازه تیز شده واکنش داده و باعث تغییر رنگ پرتقال به رنگ بنفش می‌شود.

به گزارش بی‌بی‌سی، دانشمندان با تاکید بر این که این پرتقال‌های تغییر رنگ داده شده برای سلامتی مضر نیستند، این تحقیقات را غیرمعمول دانسته و اعلام کرده‌اند تغییر رنگ در نمونه‌های خون، ادرار، آب، خاک، ماهی و مواد غذایی رایج است اما تغییر رنگ در یک پرتقال برای آن‌ها تازگی داشته است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حل معمای تغییر رنگ پرتقال‌ه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..