تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سالانه بیش از 180 میلیون نفر گرفتار انواع زخم هستند

سلامت نیوز: رییس پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با اشاره به این که ترمیم زخم موضوعی مهم در حوزه سلامت است، گفت: براساس آخرین آمارهای منتشر شده، سالانه بیش از 180 میلیون نفر در دنیا درگیر زخم هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر سید مهدی طبایی روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت در سالن همایش رازی تهران افزود: به همین دلیل در دنیا به دنبال راه حال درمان و برطرف کردن این معضل هستند و ما هم باید با توان و ظرفیت در این مسیر گام برداریم.
وی همچنین با بیان این که تخمین زده می شود در کشورهای پیشرفته بین 1 تا 2 درصد درگیر زخم های مزمن هستند، اظهار داشت: افزایش عفونت، بروز اگزمای مزمن پوستی، عوارض و مشکلات حرکتی، قطع عضو و نهایتا مرگ و میر از جمله عوارض این معضل است.
وی بر لزوم اهمیت توجه جدی به زخم ها اشاره کرد و گفت: سیستم بهداشت و درمان و یا مراکز متعدد فعال در این زمینه در کشور ما در این سال ها به این موضوع نپرداخته اند.

** زخم معضل جهانی است
دبیر علمی بخش بالینی پنجمین کنگره زخم و ترمیم بافت نیز زخم را معضل جهانی اعلام کرد و گفت: این معضل بار مالی فراوانی برای دولت ها و سیستم بهداشتی در دنیا ایجاد می کند و عامل مرگ و میر بسیاری از افراد در دنیا می باشد.
دکتر پروین منصوری در خصوص کنگره به رشد 40 درصدی مقالات ارسالی به دبیرخانه اشاره کرد و گفت: حدود 220مقاله به دبیرخانه این رویداد علمی ارسال شده که از این تعداد 70 مقاله به صورت سخنرانی و 59 مقاله هم به صورت پوستر ارائه می شود.
وی ادامه داد که 65 درصد مقالات ارسالی در حیطه علوم پایه هستند و بقیه هم در حوزه علوم بالینی می باشند.
منصوری به برپایی سه کارگاه آموزشی در مدت برگزاری این گنگره اشاره کرد و گفت: پوست و طب داخلی و ترمیم زخم، تکنولوژی های نوین تشخیصی، پیشگری و درمان ، مهمندسی باقت، طب بازساختی و تواتنبخشی و پرستاری از جمله محورهای این کنگره است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سالانه بیش از 180 میلیون نفر گرفتار انواع زخم هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..