تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقدینگی قابل توجهی در بازار سرمایه جذب شد

مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به رشد اخیر در نماگرهای بازار سهام گفت: بخش قابل توجهی از نقدینگی توسط بازار سرمایه در حال جذب شدن است و افزایش قیمت سهام در بورس‌ها حاکی از این موضوع است که این بازار توانسته بخشی از نقدینگی را به خود جذب کند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) امیر هامونی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه از هفته گذشته قیمت پایه محصولات فولادی و پتروشیمی مورد معامله در بورس کالا با نرخ ارز آزاد محاسبه می‌شوند این موضوع را زمینه‌ساز حذف رانتی که پیش از این در معاملات این محصولات وجود داشت، دانست و گفت: محاسبه قیمت این دسته از محصولات بر حسب نرخ ارز بازار آزاد سهامداران شرکت‌های عرضه‌کننده را منتفع خواهد کرد.

به گفته وی این امر سبب شده تا ارزش بازاری بورس تهران و فرابورس ایران افزایش یابد به طوری که ارزش بازار فرابورس در حال حاضر از 200 هزار میلیارد تومان ارزش عبور کرده که تاکنون بی‌سابقه بوده است.

 

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شاخص کل فرابورس نیز بازدهی زیادی را به ارمغان اورده است این موضوع را بر اساس واقعیت‌های بخش واقعی اقتصاد اعلام کرد.

هامونی همچنین عنوان کرد: با وجود رشد نماگرها در بازارهای بورس و فرابورس و افزایش قیمت سهام در بحث مقدار و حجم تولید در کوتاه‌مدت اتفاقی نخواهد افتاد و باید دولت و مجلس برای افزایش حجم تولید و افزایش اشتغال برنامه‌ریزی‌ها کنند.

وی همچنین اظهار کرد متاسفانه تا کنون به حوزه تکنولوژی در بازار سرمایه کمتر توجه شده و امسال در بحث ضریب سرمایه‌گذاری در حوزه تکنولوژی و کسب‌وکارهای بازار سرمایه که مبتنی بر تکنولوژی و نرم‌افزار است تلاش می‌کنیم تا نخستین محصول که سامانه معاملات آپشن است رونمایی و اجرایی شود. مدیرعامل فرابورس ایران بیان کرد: در حال حاضر این سامانه در مرحله آزمایش است و امید است وارد فاز اجرایی شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقدینگی قابل توجهی در بازار سرمایه جذب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..