تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید ۴ هزار و ۳۰۰ تن پسته خشک در خلیل آباد

تولید ۴ هزار و ۳۰۰ تن پسته خشک در خلیل آبادبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ مجید طاهرپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد  گفت : شهرستان خلیل آباد با داشتن حدود ۴۵۰۰ هکتار باغات پسته بارور و غیر بارور یکی از مناطق تولید پسته در استان محسوب می‌شود.

وی افزود: اکبری، اوجی، کله قوچی، احمد آقایی، فندقی از جمله ارقام پسته شهرستان خلیل آباد است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد با تأکید بر اینکه اقدامات مهمی در راستای تولید محصول سالم برای این باغات انجام شده است، تصریح کرد: مبارزه زمستانه با استفاده از یخ آب و شخم زمستانه، کاهش مصرف سموم شیمیایی و استفاده از سایر روش‌های غیر شیمیایی از جمله اقداماتی است که در راستای تولید محصول سالم انجام می‌گیرد.

طاهرپوربا اشاره به اینکه چوب‌خوار پسته که یکی از آفات مهم پسته محسوب می‌شود، افزود: برای مبارزه با آفت چوب‌خوار پسته با استفاده از تله‌های فرمونی توانسته ایم این آفت را کنترل کنیم و حتی می‌توان گفت امسال هیچ‌گونه سمی در جهت کنترل این آفت استفاده نشده است.

وی پسیل پسته را یکی دیگر از مهم‌ترین آفات پسته دانست و عنوان کرد: با استفاده از کارت زرد، تقویت و تغذیه گیاهی و محلول پاشی این آفت کنترل شد به‌طوری که کمترین میزان مصرف سم در باغات وجود داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد همچنین در ادامه تشریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمام نقاط پسته خیز شهرستان از دیگر اقدامات در جهت تولید محصول سالم است که باعث شده بهره برداران و کشاورزان با روش‌های کنترل آفات و نحوه کود دهی باغات پسته آشنا شوند و عملکرد آن‌ها افزایش پیدا کند.


طاهرپور با بیان اینکه بخش کشاورزی مهم‌ترین بخش در شهرستان خلیل آباد محسوب می‌شود، تأکید کرد: شهرستان خلیل آباد نیز از جمله شهرستان‌هایی است که محصولات تولید آن نظیر انگور، کشمش، پسته، انار و زعفران غالباً تجاری و صادراتی هستند.

انتهای پیام // و. ت

تولیدبیش از ۴ هزار تن پسته خشک در خلیل آباد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید ۴ هزار و ۳۰۰ تن پسته خشک در خلیل آباد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..