تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اشتغال به تحصیل حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عادل سی‌وسه مرده معاون آموزشی دانشگاه کردستان از پذیرش ۳۱۲۷ دانشجوی ورودی جدید در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در دانشگاه کردستان خبر دادوگفت:از این تعداد ۸۷ دانشجو در مقطع دکتری، ۱۰۹۰ دانشجو در مقطع ارشد و یک هزار و ۹۵۰ نفر دانشجو در مقطع کارشناسی در دانشگاه کردستان پذیرش شده‌اند.

وی افزود: دانشگاه کردستان در مجموع دارای ۳۰ رشته تحصیلی در مقطع دکتری، ۱۰۴ رشته در مقطع ارشد و ۵۴ رشته در مقطع کارشناسی است.

معاون آموزشی دانشگاه کردستان ادامه داد: با احتساب دانشجویان ورودی جدید در حال حاضر دانشگاه کردستان حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو دارد که از این تعداد ۴۹۰ نفر در مقطع دکتری، ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در مقطع ارشد و ۷ هزار و ۱۱۰ نفر در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: از تعداد کل دانشجویان کشور فقط ۱۴ درصد آن‌ها در دانشگاه‌های دولتی تحصیل می‌کنند و هزینه‌ای بابت تحصیل پرداخت نمی‌کنند، اما در استان کردستان این رقم به ۲۲ درصد می‌رسد.

سی‌وسه‌مرده تصریح کرد: در واقع از ۴۹ هزار دانشجویی که در تمام دانشگاه‌های سطح استان کردستان از پیام نور و آزاد گرفته تا علمی کاربردی و فنی‌حرفه‌ای، ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در دانشگاه دولتی بدون پرداخت هزینه‌ای تحصیل می‌کنند که حدود ۲۲ درصد می‌شود.

انتهای پیام/م

پذیرش ۳۱۲۷ دانشجوی ورودی جدید در دانشگاه کردستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اشتغال به تحصیل حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..