تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوارض خطرناک زخم/ سالیانه بیش از ۱۸۰ میلیون نفر در جهان درگیر عوارض زخم هستند

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

عوارض خطرناک زخم / سالیانه بیش از 180 میلیون نفر درگیر عوارض زخم هستندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی طبایی‌ رئیس مرکز جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در افتتاحیه سومین کنگره‌ بین‌المللی و پنجمین کنگره‌ ملی زخم و ترمیم بافت که در امروز مرکز همایش‌های بین‌المللی‌ رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزاری شد، اظهار کرد: با وجود اینکه زخم و موضوع آن امروزه به عنوان مسئله ای مهم در سطح دنیا مطرح است اما در ظاهر اهمیتی به آن داده نمی‌شود.

وی افزود: زخم‌ معضلی‌ است که در دنیا سالیانه بیش از 180 میلیون نفر درگیر آن هستند اما متأسفانه در طی این سال‌ها، تیم‌های بهداشت و درمان کمتر به موضوع زخم پرداخته‌اند.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران گفت: تعدادی از این افراد درگیر زخم‌های حاد و عده‌ای با زخم‌های مزمن روبرو هستند و بطور میانگین یک تا 2 درصد جمعیت در کشورهای پیشرفته دچار معضل زخم هستند.

طبایی‌ در مورد عوارض زخم‌ها بیان کرد: اگزمای‌ مزمن، عوارض شدید حرکتی، قطع عضو و گاهی مرگ و میر از عوارض خطرناک زخم است از این رو در دنیا به این مسئله بسیار اهمیت داده می شود. در آمریکا سالیانه‌ 25 میلیون دلار به این بخش اختصاص داده می‌شود.

رئیس مرکز جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در پایان گفت: امیدواریم گروه‌های پژوهشی در سال‌های آینده بیشتر به این حوزه بپردازند.

حدود 220 مقاله به کنگره ارسال شده در بین آنها 70 مورد برای 3 روز ارائه انتخاب شده‌اند و 59 مقاله ارسالی به صورت پوستر ارائه می‌شود. مقالات در پنل‌های جداگانه‌ای ارائه و در طی این 3 روز کارگاه‌های آموزشی نیز برای مشارکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کنگره‌ بین‌المللی و پنجمین کنگره‌ ملی زخم و ترمیم بافت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوارض خطرناک زخم/ سالیانه بیش از ۱۸۰ میلیون نفر در جهان درگیر عوارض زخم هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..