تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی در قروه برگزارمی شود

همزمان با محرم امسال؛

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جلال قلعه شاخانی، گفت: نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی قروه در بخش‌های شعر، عکس‌های عاشورایی و اجرای آیین‌های عاشورایی به میزبانی شهرستان قروه برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه این کنگره بعد از ده دوره برگزاری کنگره شعر عاشورایی به آیین‌های عاشورایی تغییر نام یافت، افزود: این کنگره در راستای معرفی ظرفیت‌های فرهنگی منطقه به آیین‌های عاشورایی تغییر یافت که علاقه‌مندان به شرکت در آن تا ۱۵ مهر مهلت دارند در بخش‌های مرتبط آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
قلعه شاخانی، به شرایط بخش شعر کنگره آیین‌های عاشورایی اشاره کرد و افزود: این بخش در دو رده سنی جوانان زیر ۳۰ سال و بزرگسالان بالای ۳۰ سال برگزار و علاقه‌مندان بایستی آثار خود را به زبان فارسی به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
 
وی با بیان اینکه علاقه مندان می‌توانند سرود‌های عاشورایی خود را در تمامی موضوعات مربوط به نهضت اباعبدالله الحسین (ع) به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، اضافه کرد: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعری آزاد و از هر شاعر ۳ اثر پذیرفته می‌شود.
 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به بخش عکس‌های عاشورایی نیز اشاره کرد و گفت: این بخش در این دوره به صورت استانی و به میزبانی شهرستان بیجار برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۱۵ مهر می‌توانند اثار خود را در دو بخش عکس دوربین و تلفن همراه به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.
 
قلعه شاخانی، نگاه به آیین‌های عاشورایی خاص و بومی در استان، به تصویر کشیدن مراسم و آیین‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در ماه محرم در سطح شهر‌ها و بخش‌های استان را موضوع این بخش اعلام کرد و افزود: شرکت در این بخش برای تمامی علاقه‌مندان زن و مرد ازاد است.
 
وی با بیان اینکه عکس‌های ارسالی بایستی از ۹۷ باشد، تاکید کرد: هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۵ قطعه عکس به صورت دیجیتالی شده از عکاسی و به صورت فایل با بالاترین کیفیت به دبیرخانه کنگره ارسال کند.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، گسترش فرهنگ و تمدن ایرانی- اسلامی به ویژه فرهنگ و هنر عاشورایی، تحکیم پیوند بین دین، هنر و رسانه با معرفی و به تصویر کشیدن صحنه‌های عزاداری خاص ویژه، شناسایی و معرفی تأثیرگذارترین آیین‌های سوگواری در قالب هنر از سوی اقوام مختلف ایرانی، صیانت از آداب و سنن ایرانی، رصد فرهنگی عاشورا و آشنایی با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نهفته در فرهنگ اقوام ایرانی را از جمله اهداف برگزاری این کنگره ملی برشمرد.
 
وی همچنین گفت: گسترش، تقویت و نشر پژوهش‌های فرهنگی و مذهبی با موضوع‌های مختلف فرهنگ و هویت دینی، ایجاد فضای وحئدت فرهنگی و اجتماعی میان اقوام ایرانی در موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا و شناسایی و ارج نهادن به پدیدآوردندگان آثار فاخر فرهنگی مرتبط با عاشورا از دیگر اهداف برگزاری نخستین کنگره سراسری آیین‌های عاشورایی است.
 
قلعه شاخانی در پایان گفت:این کنگره سراسری همزمان با ۲۸ و ۲۹ مهر امسال در شهرستان قروه برگزار می‌شود و با تصمیم شورای سیاست گذاری کنگره، بخش اجرای ایین‌های عاشورایی به صورت غیررقابتی واز گروه‌های نمایشی برای اجرا دعوت می‌شود.

انتهای پیام/م

برگزاری نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی در سنندج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نخستین کنگره کشوری آیین‌های عاشورایی در قروه برگزارمی شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..