تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر سرفصل‌های درسی متناسب با بازار کار کشور/ توانمندسازی و ارتقای دانش علمی اساتید در دستور کار است

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دنبال اشتغالزایی برای جوانان / تغیر سرفصل‌های درسی متناسب با بازار کار کشور / توانمدی سازی اساتید و ارتقای دانش علمی آن‌ها در دستور کار استصالحی عمران گفت: طبق سیاست‌های جدید، دانشگاه فنی و حرفه‌ای در راستای اشتغالزایی برای جوانان قدم برمی‌دارد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره برنامه‌های این دانشگاه برای سال جدید تحصیلی گفت: دانشگاه در سال جدید سه رویکرد افزایش کیفیت آموزشی، توانمندسازی اساتید، رشد مراکز کارآفرینی و اشتغال دانش بنیان را دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره برنامه ارتقای کیفیت آموزشی اظهار کرد: برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای  ارتقای کیفیت آموزشی تدوین فضایی مناسب برای حرکت به سمت بازار کار است.

وی با بیان اینکه فضای کارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال تحصیلی جدید ارتقا بهتر خواهند شد گفت: در دانشگاه فنی و حرفه‌ای کارگاه‌ها به عنوان محیط آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرند و در سال تحصیلی جدید اغلب کارگاه‌های آموزشی بازسازی می‌شوند و کیفیت و کمیت آن‌ها بالا می‌رود.

تدوین آئین نامه مستقل برای ارتقای توانمندی اساتید

صالحی عمران درباره دیگر برنامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر توانمندسازی اساتید اظهار کرد: دوره‌های مختلفی برای ارتقای علمی هر یک از اساتید در نظر گرفته شده است تا آنان بتوانند متناسب با دانش روز به دانشجویان تدریس کنند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، تغییر برنامه ریزی ، ارتقای آیین نامه برای افزایش توانمندی مربیان و ارتقای سطح علمی آنان در سال تحصیلی جدید یکی از برنامه‌هایی است که دانشگاه فنی و حرفه‌ای آن را دنبال می‌کند و برای این امر آئین‌نامه مستقلی تعریف خواهد شد.

وی با اشاره به آئین‌نامه مستقل دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در این آئین‌نامه برنامه‌های مشخصی برای نزدیک شدن اساتید به بازار کار تعریف شده است

صالحی عمران با اشاره به تغییر برنامه درسی رشته‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: یکی از سیاست‌های دانشگاه تغییر و تحول در برنامه ریزی‌های درسی و حرکت به سمت بازار کار است؛ بسیاری از سرفصل‌های آموزشی سال‌ها است که تغییر نکرده اند، اما به دنبال این هستیم تا با مطالعه‌ای تخصصی در سال جاری بتوانیم برنامه درسی جدیدی را تدوین کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره سرفصل‌های جدید درسی بیان کرد: دانشجویان باید موضوعاتی را مطالعه کنند که آن‌ها را برای ورود به بازار کار آماده کند؛ در حال حاضر برنامه درسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای نظری و به دور از شایستگی محور است؛ در سال تحصیلی جدید تکیه سرفصل‌های درسی مبتنی بر آشنایی دانشجویان با بازار کار خواهد بود و رشته‌هایی که به اشتغال زایی و بازار کار نزدیک باشند در دانشگاه تدریس می‌شوند.

 ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بر مبنای تفاهم نامه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و صندوق نوآوری و شکوفایی

صالحی عمران با اشاره به یکی از برنامه‌های اساسی دانشگاه فنی و حرفه‌ای که توسعه مراکز نوآوری و شکوفایی است اظهار کرد: کمک به دانشجویان در راستای ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه از اهداف اساسی است که دنبال می‌کنیم و در همین راستا با صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهم‌نامه‌ای را انعقاد کرده‌ایم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره جزئیات تفاهم نامه دانشگاه و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: این تفاهم‌نامه در راستای تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه فنی منعقد شده است و بر مبنای آن شرکت‌ها می‌تواننداز طریق صندوق نوآوری و شکوفایی مورد حمایت قرار گیرند.

وی درباره مراکز نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: در هر یک از استان ها‌ی کشور مراکز نوآوری تاسیس خواهد شد و شرکت‌های دانش بنیان در این مراکز مستقر می‌شوند.

صالحی عمران ادامه داد: در راستای تأسیس مراکز نوآوری، کمک به اشتغال دانش بنیان و ایجاد شرکت‌های فناور دانشگاه فنی و حرفه ای با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری داشته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه اشتغال دانش بنیان سبب می‌شود تا جوانان به سمت بازار کار سوق داده شوند اظهار کرد: شرکت‌های دانش بنیان سبب اشتغالزایی جوانان می‌شوند.

وی یادآوری کرد: در سال جدید هدف دانشگاه فنی و حرفه‌ای ایجاد اشتغال و حرکت به سمت بازار کار است؛ در همین راستا اساتید آموزش‌های لازم را می‌بینند و سرفصل‌های جدید درسی تدوین خواهند شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر سرفصل‌های درسی متناسب با بازار کار کشور/ توانمندسازی و ارتقای دانش علمی اساتید در دستور کار است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..